|
|
|
|---|---|
|
Hej har en bil som jag vill veta hur man går vidare. Har Begagnat ECU / DME Box som jag programerat in och säger är Okej. Men när jag skall starta får jag en felkod i DME Motorstyrningen #27 EWS Tampering Protection Startspärren går in och säger stäng bränslepump och tänningen men Startmotorn går. Kollar man i EWS Säger den OK OK OK När nyckeln sitter i med alla Koder så Nyckeln är programerad till EWS men EWS och DME Verkar inte vara i samma Tabell med Koderna Har EWS 3.3 Hur Synkar jag så de får samma tabell och Startar från Nr 1 ? Mvh Tim | |
| Är motorstyrenheten och EWS:en från samma bil ? annars går det tyvärr inte att synka. | |
|
Ne begagnad ecu bara :) Hur gör man då ny ews? |
|
| man får beställa en ny ews som är matchad mot chassinumret på ecu:n som sitter i bilen.... | |
|
Chassinumret på Bilen är inte samma som står på Lappen på ECUn men har Kodat om den med Bilens chassi nummer. Eller man skall koda EWSn med det som står på lappen endå? Hur blir det med larmet och övrigt? :S |
|
|
Jag har Kodat om ECUn Till den gamla boxens parametrar som står på Lappen på boxen. Det vill säga Chassinummer Mätarställning BaseNO AdminNO PartNO altså bårde väll det bara vara att få båda boxarna att starta om på nytt från Tabell 1 i Kod Tabellen? Bryta strömmen? Synka DME EWS Går ej med EWS 3.3 säger den |
|
|
Du måste ha en ny EWS samt nyckel som matchar chassinumret på boxen, på bilar med EWS 3.3 går det tyvärr inte längre att anpassa en begagnad Ecu mot en begagnad ews från en annan bil. Vilket program använder du till att koda med ? :) |
|
|
Eventuellt läsvärt: Länk Länk Länk Mvh |
|
|
BMW DIS har jag Kodat om Det begagnade styrdonet (ECU)/(DME) Med min bils Chassinummer Base/Admin/Prog Nummer samt mätarställning. En DME - EWS Synk är ej möjlig med EWS 3.3 Hur gör jag för att få dem att börja från början på Kodtabbellen? Eller hur Synkar man dem då när det begagnade styrdonet nu har rätt chassinummer och mätarstänllning och allt??? Mvh Tim |
|
|
Blev kanske lite otydligt i det förra inlägget. Ett byte av DME styrenheter med EWS 3.3-gränssnitt är inte längre möjligt då anpassningen till EWS-styrenheten endast kan göras för en ny (neutral) DME styrenhet. Så tyvärr går det inte synka begagnade boxar som använder sig av EWS 3.3 eller nyare. Kan möjligen gå om du hittar någon "expert" som klarar av att "nollställa" boxen så att den blir som en ny oanvänd box. |
|
|
Inne på andra begagnade styrdonet ingen som vill köpa? :) haha Men går det inte med en ny EWS borde bara billigare en styrdonet för 9600kr ,.... Ifall EWSn går i sönder måste de gå att lösa ? MVh Tim |
|
|
Någon som kan slänga in ett eftermarknads sprut??? Hur beter sej Automatlådan då? :S Mvh TIm |
|
|
Enklaste lösningen är väl kanske att köpa en begagnad DME med tillhörande EWS med nyckel och låspatron/tändlås. Att montera en ny EWS ska gå men då kanske du måste köpa till bilen du har tagit DME:n ifrån och då måste du även ha ny nyckel och låspatron. |
|
|
Börjar bli riktigt trött på detta nu villket jävla skit system de har bara för att tjäna pengar som de vet de kan ta bra betalt för utan någon kan göra ett skit åt de.... Blir att Öppna styrdonet och plocka bort EWS spärren mekanisk väg LÖDNING!!! Mvh Tim |
|
|
Tror nog att systemet är gjort på detta sätt för att de ska bli betydligt svårare för biltjuvar att få igång bilen, inte att tjäna så mycket pengar som möjligt. |
|
|
Skulle vilja veta hur EEPROM till startspärren ser ut ifrån fabrik. Skulle vara enkelt att bränna om kretsen med .HEX filen ;) Har nog löst problemet enkelt nu 8Pins EEPROM Krets med Startspärr tabellen är nu överflyttad från gammla styrdonet till de Begagnade skall tästa nu i helgen med Tummarna spännda! Mvh Tim |
|
| fan va man blir impad av personer som dig Tim o andra som e lite bättre så att säga. vore kul o se dig gå in på en bmw handlare o prata lite felsökning på din nivå me de som jobbar där. uttrycket se ut som en fågelholk skulle få ny innerbörd. de bmw verkstäderna ja vart inne o pratat me kan ju inte mycket om man ställer lite me avancerade frågor så att säga ;) o ja e ingen expert | |
|
Sant har varigt där ett par gånger och snackat men Varken i Ängelholm eller Helsingborg på BMW har de någon Elektronik kunnig De kan bara svara Köp Nytt eller Knappa Nästa Nästa Nästa På sin datorn och Svara vad som står där Kunskaper Utöver det verkar Vara ett Mysterium för dem. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.