AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.833

Fel medellanden i display, e34 -95 525

me
5
metzeler
525i -95
Hej, har som sagt fått några fel meddelanden, på biln min,

1 första står det, getriebe programm, = Transmission program, Vad ska man göra för att åtgärda de`? något man kan göra själv eller lämna in?

2 andra har jag Betriebsanleit = Operatin trained. vette fan vad de ska betyda?

3 och även Kennzilich, går ej att översätta,

allt detta blev i helgen, för soppapumpen la av, så jag tog lös jorden till battriet, för att nolla den tänkte pumpen kanske går till sig, med ikke så har precis satt i ny pump och bilen startar,

Men då har jag fått dom här medellanden efter jag nollade den, plus att när bilen är igån så lyser ej den lilla displayen, för automaten(växeln ex E-D = Eco Drive läge) men lyser i läget innan man startar upp bilen, läge 3 i tändningen,

all hjälp och tips vore guld värt, Tack på förhand
me
5
metzeler
525i -95
Glömde tillläga att min slang /rör dragspels stil, mellan Lmm och gasspjället är sprikor i ganska stora hål så den tar gött med tjuvluft, men den kommer så klart bytas men har alltid varit de innan skiten börjar krångla i displayen,

växlar även lite konstigt men tror det beror på att han tar tjuvluft så han inte riktigt går som den ska
Mi
97
Michael530
530iT -07
Getribe programm = automatlådan går i förprogrammerat nödkörningsläge

Betriebsanleitung = instruktionsbok

kennzeichenlicht = nummerskyltsbelysning
Ei
42
Einarsson
Ford Expedition 5,7L V8
Volkswagen Passat 1,8T
Vet inte vad du har för fel, men prova att ändra språket till Engelska så kan de vara lättare att förstå vad som menas..
Slå på radioläge me tändningen (första läget) och håll check-control knappen inne (den högra i instrumentpanelen) tills nytt språk visas. tar några sekunder.. Släpp och håll in för att välja ett annat språk.
bm
568
bmw_4wd_4ever
525ixa -93
325xi -04
X3 20d -11 (F25)
Ett känt problem med BMW E34 är att motorerna som justerar höjden på halvljuset stör Check Control. Testa att koppla loss kablarna in till motorerna och se om du slutar få meddelanden.

Eftersom visningen av växelläge och program försvann tycker jag att du rengör kontakten vid växelväljaren, se pos 7 i denna bild Länk. Detta kan kanske vara orsaken till meddelandet GETRIBE PROGRAMM.

I annat fall kan det vara så att det är något galet med din automatlåda elektriskt eller mekaniskt (GETRIBE PROGRAMM). BETRIEBSANLEITUNG innebär att du skall läsa instruktionsboken för att få reda på hur du skall göra med bilen.

Kolla om någon glödlampa i skyltbelysningen är trasig, i så fall får du meddelandet KENNZEICHENLICHT.

//Göran
me
5
metzeler
525i -95
Okej tack för svaren dock, så fixades allt till när jag tog bort plus spolen på battriet, och satt dit det igen, lät bilen stå på tomgång i ca 12 min för att lära in sig själv växellåds programet, men ska pröva ändra de där med språket skulle underlätta så man inte missar något viktigt
me
5
metzeler
525i -95
btw, tror nog fan inte det finns någon sådan knapp, som du snackade om, letat som fan men hittar ingen,
Lu
204
Lusselelle
BMW 525 xi e61 LCI -07
BMW 320 e30 m60 6vxl -90
BMW 540iM -93(5vxl)
BMW 635csi(?) m60 6vxl -76
Du har ju 2 långa knappar på mätarhuset. Den till vänster nollställer du trippmätaren med. Den närmast varvräknaren håller du inne för att byta språk.
me
5
metzeler
525i -95
jo en polare visade mig, hehe va den knappen jag prövade men höll inne för kort tid,
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.