AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
5.640

Snygg och diskret takluckespoiler till 120 E87 -05. Var?

33
6
33
BMW 120i - 05
Jag har nyligen skaffat mig min första BMW. En 120.

Dock tycker jag att den ser lite tråkig ut bakifrån i dagsläget så ag funderar på en bakluckespoiler. Jag är absolut inte ute efter någon "osthyvel" eller rymdliknande sak. En relativt diskret (gärna med bromsljus i, inget krav dock) vinge bara som sätter pricken över i:et på en redan snygg bil :)

Kom gärna med förslag på vilken typ av vinge, var ja kan få tag på den och om det är svårt att montera??

Mvh
33
He
50
Hence84
BMW 118d M-sport 2008
Hej, kollar själv runt efter en vinge till min etta.
Den jag hittills gillat bäst är den som ingår i BMWs Aerodynamik-Paket. Den som tillhör Performance-serien i kolfiber tycker jag ser skum ut, sen är den gode dyr också.
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk

Där har du lite bilder på den vingen...
Men jag vill gärna hitta något alternativ, inte för att jag ogillar den, men man vill ju ha lite valmöjligheter :)
33
6
33
BMW 120i - 05
Hej!

och stort tack för tipset! Det är faktiskt en sådan vinge jag vill ha! Lagom diskret och snygg!

Dum fråga, men kolfibervingen fanns inte med på bilderna va? (Var ej den jag menade)

Har du någon aning om var man får tag på en sådan vinge och vad den skulle gå på?

Återigen, tack!
He
50
Hence84
BMW 118d M-sport 2008
Inga problem, du verkar ha bra smak :)

Nej kolfibervingen var inte med på bild där, men här får du lite bilder:
Länk
Länk
Länk
Länk

Vill du ha Aerodynamik vingen så går du inte på en BMW återförsäljare och säger att du vill köpa vingen som finns i Aerodynamik-paketet. Tror den låg på kring 3000-3500 lackerad och klar. Då får du montera den själv, är med självhäftande tejp som tydligen fastnar som fan och det gäller att man gör rätt första gången =)
Tydligen inte så svårt att sätta dit men har ingen egen erfarenhet (än).
33
6
33
BMW 120i - 05
Nu hängde jag inte med :)?

Ska ja INTE gå till en BMW-ÅF? Var får jag annars tag på den?

Tack för bra bilder. Kolfibern är inte dum heller, men passar inte in på min bil i övrigt tror ja :)
He
50
Hence84
BMW 118d M-sport 2008
Oj då =) Blev helt fel där.

Så går du IN på en BMW-ÅF ska det stå, så knäppt det kan bli när man har bråttom.
33
6
33
BMW 120i - 05
Kikade runt lite idag och fick även syn på dynamicspoilern här. Om man nu kan lösa lackning till ett billigare pris. Tror dock frakt tillkommer, kanske blir samma pengar som att köpa direkt hos bmw :)
He
50
Hence84
BMW 118d M-sport 2008
Har du några bilder på den?
Visa användare
132
Mr_Beemer
Bmw M535i-85 "Gustav Adolf"
En sådan här du var ute efter?

Länk
33
6
33
BMW 120i - 05
Hehe en klassiker...Alltid när man mailar glömmer jag bifogar filerna :)

Det är samma länk som ovanstående.

Tycker det verkar ok?? :)

Länk
He
50
Hence84
BMW 118d M-sport 2008
Det är samma som jag länkade till, bara att den säljs via Schmiedmann, så den är nog schjyst! =)

Vad tror ni om denna?
Länk
Längst ner, "Takspoiler Limited Edition". Ser lite mer ut som en Läpp, tror ni den an vara fin, skulle vilja se lite bilder på den monterad
33
6
33
BMW 120i - 05
Den kan nog vara snygg, svårt att föreställa sig docl. Jag vill "förlänga" min bil lite mer eftersom den sluttar en del framåt i bakluckan om du förstår vad ja menar :)
He
50
Hence84
BMW 118d M-sport 2008
Japp, är helt med på vad du menar, blir nog en sån dynamik-vinge för mig med, men först ska USA-roadtripen sponsras. Blir väl lagom till att vinterhjulen ska på.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.