AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
655

håller bakaxel mm på 316 e30

Jag undrar hur mycket effekt en 316 e30 pallar för. Tänkte mosa ner en 3.5 liters maskin i den.
Växel lådan ska bytas men hur klarar sig resten av bilen om man skulle krama ur runt 400hp.
Vad borde jag byta för att det ska hålla.
De
382
Dekker
323i -82 Projekt
316 -85
Jag har sett 316 bakaxlar hålla för 300hp, men d e pga att d e så mycke effekt så att däcken aldri får någe fäste, vid första fäste så går dom sönder direkt.....
320 maskiner bruka va bra på att göra slut på 316 klumpar.....
Visa användare
253
Hazze
318-83 e21
M3 e46-01
316ti compact-02
Sätt dit stora diffen från 323-325 så håller det,är drivaxlarna som blir den svaga länken ..

Min kärra...
Länk
No
216
NoFear
M5 3.8
328 coupé (Rieger)
E21 Alpina B6 2,5 24v TIC
Precis..det är drivknutarna som ryker först.. men jag tror det kommer hålla längre än du tror. innan knutarna ryker så ska du ha mkt pulver o väldigt bra fäste.

på min 328 har jag alpina knutar som inte skiljer sig så mkt ifrån original..dom höll utan problem. men vet inte hur dessa skulle hålla om man körde på slicks o på klistrad bana..då lär dom knaka av:-)

för en e30 är väldigt lätta bak. ock den kommer att bli väldigt framtugn nu så det lär spinna bra.. då är det ingen fara med knutarna..men som sagt.. mkt hänger på föraren, kan man hantera allt "rätt" så håller det mesta:-)

/NoFear
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.