AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.214

Glatt överraskad av nya V-Power!

Roffa1
Testade nyligen att tanka med den nya V-Power inkl 5% etanol, döm av min förvåning när bränsleåtgången sjönk mkt drastiskt. Har inga exakta mätresultat kan bara i nuläget konstatera att vad som gått åt i tanken i förhållande till avverkade mil, stämmer ej alls mot tidigare. KUL!
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Är ytterst tveksam till att det är en "dramatisk" skillnad i mot förut då jag antar att du använt 98 innan?
Men ska inte döma innan man fått se dina verkliga resultat.
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

V-power är numera bara 98...innan var det 99 oktan..
nån som vet anledningen till nedgraderingen till 98?

Länk
Roffa1, "bränsleåtgången sjönk mkt drastiskt"

Hur mycket, några siffror?

mvh/ Anders
Säkert 50% mindre om det nu går efter andra
omdömen av TS
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
I ren protest kommer jag aldrig tanka V-power innan fakta finns på bordet. Om V-power är 98 oktan med en 5% utblandning av etanol ser jag ingen anledning att välja det som är dyrare framför ren 98 som andra tillhandahåller.
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

På Shell här hemma står de 98+ på V-powern nu för tiden
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Jag har aldrig provat varken gamla eller nya V-Power, däremot har jag de senaste gångerna tankat 98 oktan i min Citroën C5 med en tämligen enkel 2-litersmotor på 140 hk. Jag upplever den som betydligt rappare nu än tidigare, dock har bränsleförbrukningen gått upp då det blir mer gaspådrag nu :)

/Masten
Jag gissar på att Roffa1 trollstartade tråden efter några stänkare igår, idag när stänkarna inte biter så låtsas han inte om den. Roffa1 som brukar hugga så snabbt annars... =)
Klart att han trollar, obegripligt att Shell/St1 kastar den enda fördelen dom haft gentemot dom andra bolagen i sjön.

Nu var det längesedan jag tankade bensin men är prispåslaget fortfarande 80 öre jmf med vanlig 95 på V-powern trots etanolinblandningen? I så fall känns begreppet soppatorsk ännu mer relevant då vanlig 98 hos de andra stationerna ligger 30 öre upp :-)
Dr
296
Dr Bilfåne
Varierar ständigt.
Tjaa... 80 öre skillnad tycker jag det allt som oftast är på Preem också. Tror tom det var 90 öre på en mack nu i morse...
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Tankade V-power igår, 15,33 litern! Kommer nog sluta tanka det och kör med vanlig 98!

Alpina B8 Länk
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Har bytt däck och tankat V-power.

Ligger nu på ett snitt på 11.9 mot 15.9 innan. Undrar vad som har gett effekt :)

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."

Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Vilken jämförelse! Däcken? ;)
Kävlingepågen,
Husvagnen bortkopplad? :-)

mvh/ Anders
Testar 95 oktan 14.15 kr/litern, ska se om han drar mer soppa jämfört med 98 som jag alltid kör på annars.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.