|
|
|
|---|---|
Roffa1 |
Testade nyligen att tanka med den nya V-Power inkl 5% etanol, döm av min förvåning när bränsleåtgången sjönk mkt drastiskt. Har inga exakta mätresultat kan bara i nuläget konstatera att vad som gått åt i tanken i förhållande till avverkade mil, stämmer ej alls mot tidigare. KUL! |
|
Är ytterst tveksam till att det är en "dramatisk" skillnad i mot förut då jag antar att du använt 98 innan? Men ska inte döma innan man fått se dina verkliga resultat. |
|
|
V-power är numera bara 98...innan var det 99 oktan.. nån som vet anledningen till nedgraderingen till 98? Länk |
|
|
Roffa1, "bränsleåtgången sjönk mkt drastiskt" Hur mycket, några siffror? mvh/ Anders |
|
|
Säkert 50% mindre om det nu går efter andra omdömen av TS |
|
| I ren protest kommer jag aldrig tanka V-power innan fakta finns på bordet. Om V-power är 98 oktan med en 5% utblandning av etanol ser jag ingen anledning att välja det som är dyrare framför ren 98 som andra tillhandahåller. | |
| På Shell här hemma står de 98+ på V-powern nu för tiden | |
|
Jag har aldrig provat varken gamla eller nya V-Power, däremot har jag de senaste gångerna tankat 98 oktan i min Citroën C5 med en tämligen enkel 2-litersmotor på 140 hk. Jag upplever den som betydligt rappare nu än tidigare, dock har bränsleförbrukningen gått upp då det blir mer gaspådrag nu :) /Masten |
|
| Jag gissar på att Roffa1 trollstartade tråden efter några stänkare igår, idag när stänkarna inte biter så låtsas han inte om den. Roffa1 som brukar hugga så snabbt annars... =) | |
|
Klart att han trollar, obegripligt att Shell/St1 kastar den enda fördelen dom haft gentemot dom andra bolagen i sjön. |
|
| Nu var det längesedan jag tankade bensin men är prispåslaget fortfarande 80 öre jmf med vanlig 95 på V-powern trots etanolinblandningen? I så fall känns begreppet soppatorsk ännu mer relevant då vanlig 98 hos de andra stationerna ligger 30 öre upp :-) | |
| Tjaa... 80 öre skillnad tycker jag det allt som oftast är på Preem också. Tror tom det var 90 öre på en mack nu i morse... | |
|
Tankade V-power igår, 15,33 litern! Kommer nog sluta tanka det och kör med vanlig 98! Alpina B8 Länk |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Har bytt däck och tankat V-power. Ligger nu på ett snitt på 11.9 mot 15.9 innan. Undrar vad som har gett effekt :) "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
| Vilken jämförelse! Däcken? ;) | |
|
Kävlingepågen, Husvagnen bortkopplad? :-) mvh/ Anders |
|
|
Testar 95 oktan 14.15 kr/litern, ska se om han drar mer soppa jämfört med 98 som jag alltid kör på annars. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.