|
|
|
|---|---|
|
Ja, kort och enkelt, som rubriken lyder. Ja en Alpina som kan pipa till 1 - 3 ggr helt slumpmässigt under färd (eller stillastående) Låter nästan som om de skulle vara nåt slags varningsljud (ungefär som om motorlampan skulle tändas eller dyl). Kan det ha något att göra med att servicemätaren visar orange? Nån som har varit med om något liknande? Ska för övrigt serva göra en enklare service på den med oljebyte osv tror ni det kan försvinna då eller kan det vara något värre? kan tillägga att inga som helst varningslampor börjar lysa och färddatorn varnar inte för någonting heller i samband med "plingandet". | |
| haha ursäkta svenskan. Skrev det som hastigast bara. Men ni förstår ändå :) | |
| Jag gissar på att du har aktiverat "timsignalen" i färddatan, dvs den ger ifrån sig en "gong" varje timme...Om du har en symbol med typ tre streck som blir längre för varje så är timsignalen aktiverad... | |
|
Helt rätt så är det! Hur avaktiverar man den egentligen? inte så lätt när det står på tyska :/ Åk före du! Jag väntar där borta :) |
|
|
Man håller in knappen med samma symbol som Dawwe beskriver. För mig att de är MEMO knappen ///Micke 325i Turbo Touring e30 520hk/700nm |
|
|
Sådär ja.. de var som ni sa.. man hade på någe vis lyckats aktivera timsignalen. men nu är det borta i alla fall. Det är huvudsaken! Tack för hjälpen! :) Åk före du! Jag väntar där borta :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.