|
|
|
|---|---|
|
Tja Äger en Z4M från 2006 som har fått följande felkoder när den felsöktes hos BMW. 1. B1214_S54TAN TEMPERATURGIVAREN FÖR INSUGNINGSLUFT 2. B1214_S54NWE INSUGNINGSKAMAXELGIVARE / SENSOR 3. B1214_S54VANOS VARIABEL KAMAXELSTYRNING, SYSTEMKONTROLL 4. B1214_S54ATS AVGASTEMPERATURGIVARE 5 B1214_S54HFM LUFTMASSEMÄTARE AV VÄRMEFILMTYP Bilen går "helt ok" (kan dö ibland och ha ojämn tomgång) och motor-lampan lyser När man tar bort kontakten från luftmassemätaren så händer det ingenting med bilens tomgång, ska det vara så? Hur felsöker man dessa fel? finns det några manualer på nätet på Svenska eller? Funderar på att byta alla dessa givare, men de kanske inte är sönder utan det kanske finns samband mella dessa fel. Hur tar man reda på var alla dessa givare sitter? JAG ÄR TACKSAM FÖR ALL HJÄLP..... | |
|
Fick du inget prisförslag på BMW-verstaden ? Har man inte fullständig koll på BMW:s elektronik känns det som man skall låta bli. (kan dö ibland och ha ojämn tomgång) och motor-lampan lyser, låter rätt allvarligt i mina öron. /Anderz3 Länk |
|
|
BMW gav inget prisförslag..... de ju inte billigt med felsökningar på BMW. Jag har vänner som är duktiga på mek och felsökningar. De ju alltid lättare att meka om man har mer info. Kan man få tag i kopplingsschema på denna bil någonstans? MVH |
|
| Låter som vissa är följdfel av andra fel. Borde nog veta lite mer om hur många gånger felet förekommit mm | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.