AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
967

530 disel går inte på alla cyl

No
7
NoSurrender
525tds Touring-98
530 DA TOURING -99
var på väg hem efter en runda i stan då bilen helt plötsligt bärjade gå på typ 5 cylindrar bara... och inga fel medd syns,, någon som har en aning om vad felet kan vara eller något knep hur jag kan kolla vad som hänt.. har sökt inlägg och hittar inget direkt som kan hjälpa mig. mvh chrille
No
7
NoSurrender
525tds Touring-98
530 DA TOURING -99
diesel ska det ju stå så klart=)
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Vet inte att det ska vara något särskilt som brukar ge sig på dom motorerna. I första hand tänker jag på att en spridare kan vara dålig. Annars är det väl bara insprutningspumpen som kan vara defekt, eller att kompressionen uteblir p.g.a. ventilfel eller likn. Går den inte på den cylindern på något varvtal?
No
7
NoSurrender
525tds Touring-98
530 DA TOURING -99
den tänder till ibland
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Hade den gått på högre varv, men lagt av på lägre hade jag gissat på kompressionsbortfall. Men om det är mer sporadiskt när den tänder tror jag mer på spridaren och sekundärt nåt med pumpelementet till den cylindern.
No
7
NoSurrender
525tds Touring-98
530 DA TOURING -99
ok ska ut i garaget och kolla över spridarna då kan ju hoppas det är något så enkelt.. tack för hjälpen så länge så återkommer jag..=)
By
59
Bystedt85
Bmw 530d Msport -99
Bmw 530d Msport -05
min gjorde samma sak, och där var felet löskontakt i spridarkontakten..
No
7
NoSurrender
525tds Touring-98
530 DA TOURING -99
jodå mycket riktigt så var det glapp i kontakten.ibland har man tur kunde vart värre.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.