AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.440

E36 318 hatar denna bil!

Nu är man bra less på gamla äckliga slitna bmw e36or. börja med 2st 2or på besiktningen, yttre bromsrör bak rostskadad. aja de ska väl inte vara några större problem tänkte man. börja på å skulle lossa nipplarna till rörerna, men upptäcker att de är mässing nipplar som sitter utav bara helvete!!! värmer på som satan med med gasbrännare men släpper inte. klipper av rörerna och använder 2st stora rörtänger och lyckas på nåt sätt få loss dom. sen nästa steg är ju att lyckas släppa luftnipplarna, värmer på nå grymt, men inte hjälper det. nippeln på höger sida smäller av, och förbannad blir man!!!!
sliter bort Bromstrumman (318 vinterbil) och ska till å släppa nedre staget till länkarmen, och vad händer. Jo muttern smäller av, bulten sitter som fan ibussningen och går inte att få ut. hur i hela PIIIIIIP, får jag ut den? har hållit på i 3timmar med skiten nu... måste ju få ut den för att kunna komma åt att byta bromscylindern.
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
ta ett långt djupt andetag. hoppas det löser sig. det var nog bra att skriva av sig lite i allt slit och elände.
Om de vore så pass då.. just nu vill jag bara slö sönder biljäveln. Så här omständigt ska de inte vara å byta bromsrör. Om de inte löser sej imorgon så kommer bilen skrotas så är de bara...
ad
62
adrenaline11
e36 323i -96
Haha, gör så gott du kan och lämna in den till någon billig verkstad när du tröttnat? (Om du ej lyckats)
We
159
Weelie
435D GC-15
Jag höll också på sådär i min ungdom.
SLÅ SÖNDER SKITEN.
Känns bra efteråt.
To
242
ToTTeN
E36 M50B25 Turbo + Fullbur
E36 M50B25 Utställning

E46 320D + biltransport
Jag har ett billigare alternativ. Som jag har böjat med.

Ta papper i handen. Sätt eld på det med en gas brännare. Håll i pappret så länge som möjligt och kolla när det brinner.

Efter detta så känns allt mycket bättre :)
Så de är ingen som har haft samma problem?? är de bara jag som råkat ut för detta fenomen??
Ja
210
Jalapan
530iA xDrive Touring -07 E61 LCI
borra ett hål i bulten och slit ut den me tång? eller gänga upp ett hål och skruva in en mindre bult och skriva ut den ?
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Grundregeln vid all mek är att momentet som borde vara lättast och smidigast alltid jävlas. Ska du exv. byta en lampa så går det jättelätt att få ur den gamla men inte att sätta i kontakten på den nya.

Stod för några helger sedan och skulle byta fjädrar fram på en annan bil. Ena sidan var det batteri, exp.kärl och lite annat skit som skulle bort på, så började där. Inga problem. På andra sidan var det bara att lossa en bult upptill på fjäderbensfästet... Men det gick ju inte.. (insex invändigt och 20" utvändigt, idiotkonstruktion!)...

Slutade med att jag fick sätta tillbaka allt igen, 6 timmar åt h-e... :-)
Al
15
Alpina_btk
Alpina e36 328 -93
Golf2 GT 1.8 -90
Nissan Bluebird -86
Bubbla 1200 -63
Jag röstar för att borra ut den och gänga om.
nu länkar jag med en sida till garaget sida. 2 bilden är det och det är bulten under stötdämparn som det handlar om.. det är en genomgående bult med en mutter på ena sidan. Jag drog av muttern jäms med bussningen så att ungefär 2-3mm av bulten sticker ut. har provat slagit utav bara f*n för att få den att lossna, men inte en chans att den släpper. de är ju sjukt att något kan sitta SÅ FÖRBANNAT.. alltså de gick fortare att byta motorn i 325an än vad de har tagit att få bort den bulten.. de är riktigt sjukt!
Saker som man tror ska gå hyfsat smärtfritt, går inte alls!
Länk
ha
395
haknil
330 Xi 02
Mitt valspråk är

Det finns alltid någon som har det värre.Varför inte ta ett tag i börsen
och byta upp sig?
HN

Uh
16
Uhlin.A
325i -92
Ta ett djupt andetag... sen vrålar du utav bara helvete så länge du kan.
Brukar hjälpa ;)

Annars kan man göra så som man ska göra (jag kan inte är för envis) släpp skiten, gå och drick lite kaffe eller käka en bit mat och fortsätt senare.

Men vet hur du känner, så många gånger som man "bara ska ner i garaget och fixa en grej, det går fort" och alltid ALLTID så är det nåt om jävlas!

Lagom om all jävlighet, allt som kan jävlas kommer att göra det!

Pain is Temporary, Glory lasts forever!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.