|
|
|
|---|---|
|
Hej Har införskaffat en bmw 325DA 2007 med andra ord 3 liters maskinen. Har uppmärksammat att det kommer ett Typ ventilknack vid belastning mellan 1200-1800rpm med kall motor. Hörs inte om du varvar stillastående och hörs inte nå mera med fönster öppna. Mycket irriterande, nån som har nån ide på vad det kan vara? nån som varit med om detta problem? hittade inget när jag sökte på det? Mvh Steve | |
|
Grattis till en bra bil! OBS! Du har köpt en stor diesel, dom knackar en del, så är det bara. Fundera inte så mycket gasa på lite mer istället för att bekymra dig. |
|
|
Mr.ozz Har åkt mycket dieselbil och dieselknack är bara mysigt ;) Men det här ljudet stämmer som inte in under dieselknack :( För ljust och metalliskt Sen att det försvinner när motorn blir varm gör mig än mer fundersam på vad det kan vara? Mvh Steve |
|
|
Steve: Direktinsprutade dieslar knackar rätt ljudligt från insprutningen när motorn är kall, men du tycker att det låter alarmerande högt? Om det försvinner när motorn blir varm så skulle jag säga att det bara är ett skönhetsfel, men kolla gärna om det finns relevanta felkoder lagrade. Vet du om bilen är trimmad förresten? Finns bra och dryga dieseladditiv som hjälper: Länk Mvh /Robert |
|
|
Rob Det du säger om insprutningstick kan stämma bra då det inte kommer lika ofta som dieselknacket/mullret kanske bara är en alt två insprutare som låter. Skall in på bromsvätske service på måndag så får höra med bmw om dom kan läsa ut felkoder då, eventuellt om dom varit med om problemet. Den är inte trimmad vad jag vet, skall icke vara det enligt första ägaren heller. Funkar verkligen alla dessa tillsatser? Mvh Steve |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.