|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har nu hittat min dröm bil i tyskland. Bilfirman som säljer bilen heter M & M Autobörse. Någon som har handlat av dom innan? Firman ligger i en liten stad "Darmstadt" neranför frankfurt. Bilen är en bmw 335d -08. Har också fungering på vilket sätt som är säkrast/smidigast att betala bilen med. Banköverföring/kontanter m.m? Är det klokt att lägga en handpenning på bilen utifrån vad man sett på bilderna samt vad säljaren sagt. Binder jag mig till bilen om jag lägger en handpenning. Om bilen visar sig ha större fel och inte lever upp till vad säljaren lovat. Är jag ändå tvungen att betala resten av pengarna eller kan jag kräva tillbaka handpenningen och häva köpet? Tacksam för alla förslag och synpunkter. | |
|
förslagsvis lägger du ut en länk här på bilen som du hittat. Jag skulle säga att om du betalar handpenning så kan du anse den förbrukad om du sen inte vill fortfölja köpet. Jag vet att det rent juridiskt kan gå att få återbetalat handpenningen men det blir väldigt krävande och svårt. Så antingen får du lita på vad handlaren säger (vet inget om handlaren) eller som jag själv hade gjort isåfall, åkt dit och gjort mig en personlig uppfattning av bilen, därefter bett min bank göra överföringen av pengarna och få vänta en eller två dagar extra på att få köpet klart därnere. Jag tycker det är en för "gammal" bil för att chansköpa via nätet och telefon. Jag skulle endast göra det om det är motsvarande en BMW Premium Selection bil. /Anders |
|
| Lär ju vara denna: Länk | |
|
Det stämmer är denna bil. Något som ser konstigt ut? |
|
|
Bilen ser fin ut och handlaren verkar väl ok, dock endast baserat på de bilar han har i lager och skicket på dessa! Jag betalade med vanlig överföring innan jag hade sett den nuvarande bil hos BMW. Detta var en Premium Selection bil och den var ännu finare än jag hade trott. Vad säger din magkänsla? Jag hade nog lagt en handpenning på den bilen och hos den handlaren. Hade det varit någon liten handlare med några stycken bilar i denna prisklass och resten i 5-10.000€ klassen hade jag inte gjort det. |
|
|
Hittade naturligtvis en till bil som jag blev sugen på: Länk Denna bilen har mer utrustning paddlar, m fjädring m.m premium selesctin car. Dock har den gått 10000 mil ca 2000 mer än den andra som jag kollade på. Till samma pris 25800euro. Vilken skulle ni valt/varför?? När det är en bmw premium selection bil. Kan man då vara helt lugn angående skick servicebok m.m??? |
|
|
Min erfarenhet med Premium Selection, är att du kan vara lugn. Ett extra plus är att du även får Euro Plus garanti som du kan använda i Sverige. Jag har redan fått för över 15k DKK på min Euro Plus med saker som skulle ordnas. |
|
|
Hej! Blir bilen 335d -08 premium selection car. Gått 2500mil längre än den andra men verkar vara mer seriösa och den är dessutom mer utrustad:) Betalningssätt får nog bli att betala en handpening. Sedan blir det att åka ner och är allt bra så blir det att betala med expressöverföring med seb. Någon som vet hur länge man brukar få vänta innan pengarna kommit in på bankkonto i tyskland? Snackar vi dagar eller ett par timmar? |
|
|
Var nere för en månad sen typ. Då tog det en dag att föra över pengarna, vilket är det snabbaste sättet Swedbank erbjuder. Då ska man ringa och göra överföringen innan 13.00. Vet ej hur seb har men säkert något liknande. |
|
|
skulle också alla dagar i veckan ta den andra bilen du länkade till, dels iom att det är en aukt BMW handlare som säljer den, dels för Premium selection med europlus garantin samt även mycket bättre spec med M-sport navi, logic 7 stereo mm. Du kan räkna med att pengarna finns på tyska banken dagen efter överföringen om den görs på fm och sker per express. Lycka till, ser ut som en kanonfin bil! Har aldrig faktiskt kört 335d men är nu inne på min andra 535d F11 och fullkomligt älskar bilen, så du blir säkert jättenöjd! /Anders |
|
|
Någon annan som har någon åsikt om vilken bil man skulle köpa av dessa två. Den enna har ju gått ca 2000mil längre men den är mer utrustad, Dock har den inga elstolar och det är halvläder på stolarna. premium selection car med 1 års europagaranti. Denandra har gått mindre men har elstolar och svart helskin. Länk |
|
| Trots milen hade jag utan att tveka valt Premium selection bilen. Det högre miltalet kompenseras rejält av den betydligt högre utrustningsnivån samt Europlusgarantin. Det är inget att snacka om som jag ser det :-) Om du sedan vill köpa till lite större hjul så passa på att göra detta hos BMWhandlaren då däck/fälg är ca 30-40% billigare i Tyskland. Lycka till! | |
|
Vad då mer utrustning?? Den i Darmstadt har navi, elstolar, läderklädsel, metallic OCH avståndsfarthållare!! Det sista är riktigt trevligt. Okej den hos BMWhandlaren har svart innertak, men det kompenserar inte för läder och elstolar. Den hos BMW har inget M Sportpaket eller något som motiverar en att välja den, det största är att den är hos en BMWhandlare, men för min del räcker inte det. Ska man anmärka på något är att båda saknar taklucka. Jag hade valt den med bättre utrustning eller leta efter en med ännu mer prylar (hos en BMWhandlare). Den i Darmstadt behöver man utrustningslista för att se vad den har, den kan mycket väl ha M chassi i och med att de glömt att nämna avståndsfarthållaren (sitter på höger sida av regskylthållaren). Stephan |
|
|
Hej! Lite försiktig är man allt, men här skulle man väl kunna handla? Länk och varför inte en 530 Xd -08, eller? ska bl.a dra husvagnen. Länk Arnesis |
|
| CC Automobil hade jag kunnat köpa en bil osedd från. De ger ett väldigt seriöst intryck och deras bilar är verkligen fina (har ej köpt från dom, men varit i kontakt med företaget). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.