|
|
|
|---|---|
|
Hej! Var ute och körde med lite soppa i tanken, var inte helt tomt, lampan skulle förmodligen när som helst börja lysa (vilket den dock inte hade gjort.) Körde och allt var som vanligt, körde ut på motorvägen utan problem.. När jag dock svängde av motorvägen så lutade avfarten uppåt, (inte jättebrant men det lutade en del i alla fall.) Plötsligt så började bilen att rycka lite och stängdes av (soppatorsk?) Vred om nyckeln igen och den startade i någon sekund men sedan hände samma sak igen och den stängdes av.. Startade inte bilen igen men vred om tändningen några gånger, tankade bilen och nu vill den inte starta alls, även provat med startkablar.. Hör inget ljud från soppapumpen, men kommer inte ihåg om den brukade låta så värst mycket innan heller, men jag antar att det är den som gått sönder efter att jag startade den med "tom tank"? Eller vad säger ni? Några andra förslag? Ska man inte kunna köra med lite bensin i tanken? Tycker ändå det eftersom att det inte var något extremt motlut? Tack på förhand! | |
|
Om den hade börjat bli dålig så kanske den gick varm och skar ihop när det var lite soppa i tanken. Lyft baksätet och vrid på tändningen så ska du kunna höra om den surrar en liten stund. |
|
|
Ok för det ska väl gå att köra i någorlunda branta backar utan att bilen dör? Vad är nr 2 om det inte är soppapumpen? Kan det vara något "allvarligt"? |
|
| Om du kommer fram till att det är soppapumpen så har jag lagt in ett mektips. | |
|
Vattenpumpen verkar helt död, plockade bort baksätet och hörde inte ett ljud från vattenpumpen. Tackar för det riku, nu blir det att byta denna :) |
|
| Vattenpumpen funkar när jag kopplade på ström på den när den INTE var i tanken, men den orkar inte driva när den är nere i tanken, då står den bara stil efter ett tag.. Nu är en bränslepump på ingång, uppdaterar när jag fått hem den och installerat den :) | |
| Kolla filtret också | |
| Nu har jag bytt pumpen och bilen funkar som vanligt igen :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.