|
|
|
|---|---|
|
Har inte märkt något förens idag då det inte hörs något inne i bilen. Men när man bromsar normalhårt så hörs en lätt upprepande knack ljud från vänsterfram hjul bortsett från lite gnissel o så. vad kan det vara?? Beläggen ser det ut att vara en hel del kvar på och beläggen ser fräscha ut med. Inget fel på bromsarna, de tar jätte bra (iaf. en lätt tendens till vibrationer i högre hastighet). Ni får gärna komma med spontana tips på vad som kan vara värt att kolla upp? /Johan - nu uppe i 14 bmw's | |
|
Vet du om någonting i framvagnen nyligt är bytt ut...t.ex hjullager/bromsbelägg eller dylikt ? Annars så kanske du skulle ringa fd ägaren och fråga ? Mvh Janne. |
|
|
Sitter hjulbultarna som dom ska? |
|
|
Lägger upp ett litet filmklipp. Ljudet påminner om när man drar åt handbromsen. Länk /Johan - nu uppe i 14 bmw's |
|
|
Sök funktionen här är ju bra ibland då man knappar in rätt. Verkar ju vara bromsbeläggen vad jag lyckats läsa mig till, även om de ser bra ut.?! Dum fråga: Vad är "gnekstagen" för något? Bild/sprängskiss ? /Johan - nu uppe i 14 bmw's |
|
| låter mer som nån torr bussning | |
|
Missljudet verkar inte komma från bromsbeläggen iaf, låter som sagt som någon torr bussning.. Kanske från något av dina krängningshämmarstag(lederna där).. Mvh Janne. |
|
|
Har för mig att jag hittat sprängskiss på de mesta på bmw på någon hemsida. Någon som vet vilken det kan tänkas vara? /Johan - nu uppe i 14 bmw's |
|
| Länk | |
|
tack och bock. Ni får gärna fortsätta gissa fel :) /Johan - nu uppe i 14 bmw's |
|
|
Har inte kollat än. Men övervägen att det är bromsrelaterat ändå. Åkte sakta (gångfart) och bromsade...det knakade då jag bromsa. Testade och "pumpbromsa" och ljudet följde pedalen till stopp. Inget som säger att det ÄR bromsrelaterat men känns så. Nått som kanske bör smörjas tro? /Johan - nu uppe i 14 bmw's |
|
| Bilen rör sig ju när man bromsar. Testa att köra över ett fartgupp i olika hastigheter, prova att med kopplingen uppsläppt ge gas på ettan, gunga bilen med händerna etc etc. :) | |
|
Nu något mer kött på benen. Det är inga konstiga ljud vid körning på ojämnväg eller om man försöker gunga bilen. Ljudet uppkommer även om man står stil (efter ett par pumpningar) se själva på klippet: Länk Vad tror ni nu då? Vilda gissningar är bättre än inga :) /Johan - nu uppe i 14 bmw's |
|
| Dags att anställa en medhjälpare och lokalisera ljudet! | |
| Smörja in baksidan av beläggen med kopparpasta och rengöra alla andra delar kanske? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.