|
|
|
|---|---|
|
Vad kan man ha för dimensioner för vinterdäck? Blir 205/60/16 ok eller ser det "konstigt" ut?. Vill helst ha relativt smala däck. | |
|
Mjae, du har ju 225/55x16 som standarddimension, så det kan gå. Personligen hade jag föredragit 17" på bilen för utseendets skull. ---- BMW CS #6212 |
|
| Ok, men man kan ha 16 tum? | |
|
Som jag skrev, 225/55X16 är standarddimension. ---- BMW CS #6212 |
|
| Jo, jag var nog lite otydlig. Vad jag undrade var vad som händer om man tar 205/60/16. Blir de för "gungiga" eller spårkänsliga? Frågan pga att jag hittat ett antal med denna dimension när man letar på nätet som ska ha suttit på 5-serier. Kan kanske varit äldre 5-serier.... | |
|
Tror jag har den dimensionen. Fördelen med smalt är ju att du inte vatten/snömods-planar lika lätt som med bredare däck, en bra egenskap på vintern... Visst styrresponsen är inte lika rapp som med större fälg/lägre däcksida, men då det mest är vått eller snö på vintern är det underordnat för mej. //Lasse |
|
|
Ja, som Lasse Eklunda skriver; du får en lite mjukare gång och lite långsammare styrrespons om du väljer 205/60, men det har lika mycket att göra med vilket däck du köper, så vill du ha denna dimension istället för std så går det bra! ---- BMW CS #6212 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.