|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Hämtade idag ut mina Performance njurar på BMW i Helsingborg, (beställde dom igår redan, snabb leverans = mycket nöjd kund.) Tog inte mer än 5 min att byta ut dom, och vilken skillnad de blev mot dom gamla tråkiga krom. Konstigt nog blev de även billigare att köpa på BMW än om jag hade beställt de via ebay elr liknande styling sida. Bästa av allt är att dessa är i Svart högglans och inte vanlig matt svart färg eller kolfiber, gillar annars kolfiber men eftersom jag inte har något kolfiber alls på bilen så blev det uteslutet att icke ha. Nu väntar jag bara till slutet av mars och nya fälgarna ska på :D Är grymt nöjd iaf :D |
|
| Kul, att du blev nöjd. Kan du lägga ut en bild? | |
|
AckiiM3: Vad har du för färg på din bil? Jag har också ett par performance-njurar som ligger i garaget och väntar på montering... tror det blir superbra till min vita bil. /Jonas |
|
|
Zoppo: Visst kan jag lägga upp bild men hur gör man de? är dålig på sånt xD azkikr: Jag har en vit med :D |
|
| Ladda upp bilden på photobucket.com eller dropbox och klistra in länken till bilderna i inlägget. :) | |
|
Hittade nån sida man kan ladda upp bilder på utan att bli medlem :D Länk |
|
|
Kul, du fixade det! Och bilen bilen blev riktigt snygg:) |
|
|
Zoppo Tack :) Försöker nu bara hitta ett par snygga fälgar till sommaren, tycker 18" original är rätt så snygga men vill helst ha ett par svarta csl liknande. Hittar bara inte någonstans dom rätta dimensionerna till min, har snackat med några leverantörer men dom får för sig hela tiden att en 1 serie E82 e precis samma som E87. :S All hjälp uppskattas !! :D |
|
| Ser riktigt bra ut med njurarna. Kika på AEZ SYDNEY DARK tror dem finns till din bil riktigt snygg och inte jättedyra heller. | |
|
det vart riktigt snyggt! Jag var på Bavaria Solna och hämtade mina igår. Är de svåra att byta? Finns det nån instruktion nånstans ...:) |
|
|
AckiiM3: Snyggt! Hur mucket kostade dom, och har du Art.nr? Måste bara ha sådana jag också! |
|
|
gustaf76: Finns en video på youtube där dom byter på en 1M, men han får det och se riktigt enkelt ut, eller klart de enkelt med dom rätta verktygen, själv hade jag bara en skruvmejsel. Men de tog mig ca 5 min och byta, fast jag inte gjorde helt likadant som på videon Länk Svärre: Dom kostade 1100kr exakt på BMW, har dessvärre inte art.nr men dom finns på BMWs hemsida om du söker på performance delarna. |
|
|
Såg ju iofs väldigt enkelt ut. Bara lossa skruvarna och klämma loss. De andra bilarna jag bytt på har haft njurarna i huven. Blev osäker när jag insåg att de satt i fronten. Men då löser man nog det enkelt på låååångfredag :) Tack! |
|
|
Såg ju iofs väldigt enkelt ut. Bara lossa skruvarna och klämma loss. De andra bilarna jag bytt på har haft njurarna i huven. Blev osäker när jag insåg att de satt i fronten. Men då löser man nog det enkelt på låååångfredag :) Tack! |
|
|
Kikade på mina njurar idag och på video ovan... ser ju inte exakt likadant ut på E87 men ungefär... Ni som redan har bytt: hur får ni loss de nedre fästena? Ruckar/ryckerna ni bara som det ser ut i videon? Jag vill inte skada dina kromade orginal njurar... antingen vill jag spara dem eller sälja til nån som har vanliga tråknjurar med svarta ribbor. /Jonas |
|
|
Jag lyckades inte byta på min i fredags pga Bavaria i Solna levererade 2 st högernjurar...:( När jag tittade på min bil så är det ett gäng torg skruvar i överkant, ska de lossas? |
|
| Torx ska det vara... Inte torg. | |
|
Yes de är torx skruvar man lossar på längst upp, 4 st. Kan väl säga hur jag gjorde exakt. Lossade först på dom fyra torx skruvarna, gjorde de med min skruvmejsel som jag även använde till dom övre clipsen. Sedan efter att ha lossat dom så tog jag av på var sin sida lite av tätningslisten som går precis ovanför båda lysen. Sedan så till de mer jävligare, lossa på dom övre clipsen med skruvmejseln som jag lätt kom in med, sedan när du ska ta dom understa, finns även en på sidan, jag gjorde så att jag drog in min hand emellan där, alltså de går och böja lite ut men ta de försiktigt vet inte hur mycket man kan böja på de, har inte så stor hand men ingen barnhand heller, så in med handen där och lossa på dom understa och den på sidan så ploppa det fitn ut, sedan var de inga alls problem att få dit dom nya med en gång :D Hoppas att detta hjälper. |
|
|
När jag kollar på mina nya njurar så är det 2 fästen uppe och 2 nere... inget på sidan. Jag har en M-sport d.v.s. samma njurar som pre-facelift AckiiM3: har du facelift? med eller utan M-sport?(Dvs nya eller "gamla" njurarna) /Jonas |
|
|
azkikr: Jag har facelift med M-paket. Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.