AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.162

320i E36 Startar ej

Böt bränslepumps säkringen då gick han igång direkt! Men när jag testa starta idag så ville han inte hoppa igång, testa böt säkringen igen men nej... vill inte!

Vad kan felet va?!
Visa användare
133
ollie
120d -2007
Går startmotorn som den ska men den tänder inte alls?
Jag hade samma problem på min e36:a.
Kan vara soppapumpen som lagt av/kärvar..
Testa och lyft på baksätet, höger bak sitter en svart plåt-lucka med fyra stjärnskruvar.. skruva upp den och sedan bankar du lite på pumpen medans du vrider om tändningen.. ( du får vara lite akrobat ).. Kan hända att pumpen endast kärvar.. om den startar då - Ja, då vet du var problemet är..
lycka till! återkom gärna hur det gick . :)

// Olle
Startmotorn går bra och allt.

Testa nu som du sa. Tog loss locket till bränslepumpen och banka/knacka samtidigt jag vred om tändningen och försökte starta.. men nej inget händer...

Så nu står jag här... Kan det vara vevaxelgivaren som spökar och inte ger ström till bränslepumpen då?

Bilen starta somsagt efter jag böt bränslepump säkringen men efter 2 dagar så var det tillbax till ruta 1.
Men märkligt nog så lukta det bensin som fan dagen innan den sluta fungera och var trög bluddrade på gasen..?

Kanske är pumpen ialf..
Visa användare
133
ollie
120d -2007
Jo, pumpen är ett klassiskt fel på den där.. slog du riktigt hårt? ;)
på bmw kan man inte köpa endast pumpen utan hela skiten med tankmätare å skrot.. skruva ur pumpen å skriv av bosch nummret.. köp en ny å testa.. alternativt köper du en beggad på skroten..

/ O
To
242
ToTTeN
E36 M50B25 Turbo + Fullbur
E36 M50B25 Utställning

E46 320D + biltransport
eller en på biltema för 500kr.

Prova och lägg konstant ström (12v) direkt på pumpen) startar den är det nog dme reläet eller vevaxelgivaren.
Testa en gång till att banka lite med en hammarklubba och då gick han igång direkt.. har även lyckats kört 2 dagar nu efter detta utanproblem.. inget känns konstigt på gasen eller så.

Då är de pumpen ialf som spökar? eller kan de va dme eller vevgivarn som du säger ToTTeN?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.