|
|
|
|---|---|
|
function of airbags, belt tensioners and belt force limiters faulty. ensure your seat belt is fastened despite the fault! vad betyder det? stod att man ska besöka bmw serviceställe omgående, problemet är att det är 25 mil till närmaste för mig så kan man fixa bort det själv så vore det ju toppen, plingade till för nån dag sen mitt under bilsemestern och varje gång jag startar bilen efter det..hoppas nån kan hjälpa mig! mvh Janne | |
| Något fel på airbag, bältessträckarna och bälteskraftsbegränsare. Det räcker med något litet glapp för att du ska få ett meddelande som detta. Vanligt är att sensormattan i passagerarstolen, som talar om om någon sitter där är trasig. Meddelandet uppmanar även att man fortsatt ska använda bältet. Det skadar inte bilen att åka vidare, men att airbags och sträckare fungerar kan ej garanteras. Likaså kommer bilprovningen ogilla meddellandet. | |
| tackar för det snabba svaret! då kan man nog vänta med att åka in med bilen tills jag får nån annan anledning att besöka ort med bmw verkstad i.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.