AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
659

värmepakets byte eller annan åtgärd?

la
43
lavajas
518g BioGas -96
Har troligtvis en spicka i värmepaketet på min 525 -91 ,på höger sida i kupén, har haft i läcktätare men tror inte problemet är löst,, är det någon som har några mektips när det gäller värmepaket byte?
Tpfh Niklas
BM
51
BMW 535 E34
BMW 535 i -90
Häll ingerfära i kylarvattnet! Tätar bra.. Vet ej hur länge dock... Obs det är inget skämt!

Johan
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Ingefära fungerar, men rekomenderas inte,allt hokus pokus även kylartätning skapar i längden andra bekymmer,som brukar kosta mera att fixa till än att byta värmeelmentet. Men det är din bil så du gör som du vill.

MVH
Hasso
la
43
lavajas
518g BioGas -96
Tack för inlägget men ja var mer ute efter mektips,,, tror inte på dessa kortsiktiga "burk" lösningar egentligen, men det skadar inte att prova innan man sätter igång å mekar bort hela instrument panelen å sånt,,,
Niklas
Po
664
Pompe
2800 cs -70
3,0 La -75b
Har alltid varit skeptisk till burklösningarna,till min far visade mig en ny? produkt som endast skulle reagera vid kontakt med luft, alltså endast vid läckan. Provade den på en golf jag hade med imma på rutan och efter 3-4 dagar försvann all imma och den höll helt tätt. Jag bytte senare kylaren på den och frågade kylarkillen om hur ingefära och burklösningar brukar se ut. Tydligen kloggar dessa prylar igen kylare och alla kanaler riktigt ordentligt. Jag frågade om min kyl och han sa att där fanns några "kulor" som var geleaktiga, men som inte påverkar funktionen något. Kulorna är medlet som man häller i och det verkar som om man har kommit på en enkel lösning som fungerar.
Kontaktar fadern för info om namn på medlet.
la
43
lavajas
518g BioGas -96
Jag använde Beak's leak bla bla nånting,,, som jag såg att dom "rekommenderade" i en tysk bmw tidning,,,,
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.