|
|
|
|---|---|
|
Hej. min bmw 540I manuel så fick sig ett spratt effter att jag tog en burnout. burnouten gick bra från börja till slut men sen då vi skulle köra i väg så låste sig båda backhjulen med 2-5 meters melan rum men inte lika farligt då jag körde rakt fram . och sen då jag fick hem bilen med hjälp av bärningsbilen så skulle jag börja försöka fixa felet men då jag provade på nytt att köra på asfalt så var det inget probelm. har nån nåt tips ? isåfall att bakaxel (klumpen) har gått sönder vilka bakaxlar passar på 540 e39 ? | |
| Förmodligen nåt som gett sig och är löst/trasigt i diffen och sätter sig mellan kuggarna då och då. Bara att byta diffklump. En 540-klump kan inte vara svårt att få tag i, verkar ju finnas en hel del 540 som säljes i delar. | |
|
Hej, Som jonaz_6 skrev så är diffen mer eller mindre rökt, en kompis lyckades med samma sak på sin 540ia. Den har dock rullat ca 5000mil med detta fel och diffen fungerar precis som den ska tills man försöker sladda eller belasta den kraftigt så att endast innerhjulet börjar spinna, då låter den otroligt illa och "låser" hjulen då & då tills den fått stå några minuter. Antar att det är dom små kugghjulen som används vid kurvtagning som blir mindre funktionella på något sätt. Mvh Alexander |
|
|
tack för svaren :) |
|
| Det kostar att ligga på topp ;-) | |
|
Det kan göra så! Heder till alla grå glädjedödare som suttit på nålar och bitit sig i läppen för att inte yppa: "-Men hur kan man göra så med sin BMW?!" ;) |
|
|
Anders-72... Håller med! "Glädjedödarena" har väl semester __________ Mvh Grelle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.