AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.025

Huvlås & airbaglampan

ki
6
kimnilsson
328i -00
porsche 944 -84
Har precis bytt bränslepump så bilen går att köra men fortfarande finns det lite hinder innan jag kan börja köra på riktigt.

Mitt vänstra huvlås har jag "råkat" knäcka då dom var väldigt rostiga & jag fick tipset att smörja dom lite & bända lite fram & tillbaka för att göra allting lite lättare, råkade väl ta i lite för hårt på ena så när jag drog igen huven låste den sig först inte på den knäckta sidan men när den väl låste sig då låste den sig jävligt bra för det var ett rent helvete att få upp den igen. Det gick inte få upp huven i början men med lite ryckande i huvspaken & huven så lossnade huven.
Men själva låset som sitter i frontplåten måste jag få bytt så att jag kan låsa huven riktigt & inte sitta & vara nervös över att den ska släppa då den bara sitter fast på högersidan.

Tänkte om ngn har bytt en sån på sin & isf hur gjorde du? första intrycket jag fick var att det är mkt jobb bakom det & att vissa saker så som kyl? kan behöva släppas för att få ut låset.

Sen mitt andra problem.

På instrumentbrädan lyser airbagslampan, har fått för mig att den har gjort så ända sen jag började köra den i våras men får höra att den inte alls ska lysa.
Har haft inne bilen på lack då den var lite krockskadad när jag fick den så i höger fram dörr som jag fick strippa sitter det en airbag, har dock kopplat ur den & satt tillbaka samt kopplat ur batteriet men ändå lyser den.
Ska den lysa eller ska den inte det?

MVH /Kim

En airbaglampa ska inte lysa.

/Bellamy
ki
6
kimnilsson
328i -00
porsche 944 -84
Okej, det känns ju sådär med tanke på att jag har kört så i ca 3 månader men varför sa dom ingenting när jag besiktade bilen?

Hur gör jag för att lättast se vad som är fel & hur fixar jag det?

PE
138
PEMA
530i -05 Touring
325i -08 Touring
Koppla upp mot dator med carsoft eller liknande.. kolla / rensa felkoder... går ej släcka lampan med enbart batterireset mig veterligen..

Ang besiktning ger dom ej nedslag på lysande airbaglampa...
ki
6
kimnilsson
328i -00
porsche 944 -84
Okej men för mig som då aldrig har hört talats om carsoft lr liknande förut förrän jag blev medlem här, vad är det för något & hur kmr jag i kontakt med såna saker?

ki
6
kimnilsson
328i -00
porsche 944 -84
Min motorlampa lyser med & oljan är det inget fel på, är det genom carsoft jag löser det med då eller?

PE
138
PEMA
530i -05 Touring
325i -08 Touring
Lättast är kanske om du åker till någon verkstad som kan ta bort felkoden för airbag samt läsa av felkoden för motorn... säkerligen någon givare som strular... annars kostar ett carsoft interfase 800på 24.se men finns även billigare att hitta om du säker runt lite, köpte min på blocket för 600:- tex o de betalar sig snabbt, verkstaden tar ofta några hundra för att läsa felkoder gillar du att mecka själv och kommer äga bmw ett tag så köp... du spar många sköna felsökningstimmar på det...

Som sagt airbag felet gissar jag på att du löser när du tar bort felkoden för dörrairbagen, motorlampan får du iaf veta vad som strular

Interface eller verkstadsbesök kommer behövas iaf...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.