|
|
|
|---|---|
| Som rubriken anger händer ingenting när man trycker på knappen till bakrutan, jag gissar att någon har råkat ur för det tidigare, någon som har några tips och idéer var man ska börja? | |
| har samma problem på min. beställ en ny microbrytare till att börja med | |
| lite bökigt att byta den när det inte går att öppna själva luckan. då måste man riva bort plasten på insidan av bagageluckan för att komma åt. håller på å riva min nu söker en DIY/manual på hur man tar bort plasten men har inte hittat någon ännu | |
|
Ok, har inte börjat felsöka ännu, ska titta på säkringarna till att börja med. Finns det någon möjlighet att öppna rutan invändigt? Vad kostar microbrytaren? |
|
|
Bryt batteri spänningen för att få upp glasluckan på touringen.Fick byta microbrytaren till luckan när min krånglade. Ca.450:- |
|
|
Välkommen! Härligt med någon som börjar med ett svar här på forumet. |
|
|
hade samma fel på min och därefter började fjärrkontrollen strula, kunde inte larma av. vid högra gångjärnet till luckan går en kabelstam som sitter lite utsatt. 3 kablar var det brott på i min bil så det blev till att skarva dessa. satt och rotade rätt länge på www för att hitta en DIY om detta och hittade ett par stycken. Till din fråga : Det finns en manuell spärr för glasluckan som går att komma åt när man skruvat loss de skruvar man kommer åt ( det är 2 som du bara kommer åt när glasluckan är öppen ) på panelen på insidan bakluckan - och därefter bänder upp den. Länk som sagt har du flyt är det bara strömbrytaren som är paj annars kan du pma så ska jag se om jag kan leta fram DIY |
|
|
fixade min igår kväll! kom på att jag har tillgång till en autocom dator på jobbet så jag öppnade luckan med hjälp av den.. hade jag varit du hade jag åkt till bmw eller på något annat sätt försökt få tag på en autocom eller dylikt... |
|
|
om den går att öppna via datorn så är ju det ett tecken på att det inte är kablarna de är fel på utan att det är knappen som spökar... det verkar vara vanligt att dom spökar... jag köpte min knapp från en bilskrot för ca 150kr funkar lika bra de oxå. |
|
|
Hej, tusen tack för alla svar. Säkringarna såg hela ut. Så, hur byter man microbrytare? jokkmokksjanne: Vad är autocom och vem har det det förutom BMW själva i Östgötatrakten? Misstänker att de tar ~1000 kr för att öppna luckan.. |
|
|
Har nu skaffat en ny microbrytare, hittade även en DIY på nätet: Länk Men jag fastnar på att man måste öppna rutan för att kunna byta microbrytaren, jag har provat att göra bilen spänningslös, det hjälper inte. Så, hur öppnar man bakrutan när knappen är ur funktion? |
|
| Ett besök hos BMW (för att öppna rutan) och 980 kr senare är nu knappen utbytt, den satt som svetsad på den gängade axeln så det tog en stund att få bort den. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.