|
|
|
|---|---|
| Funderar på att byta dämpare + fjädrar till något hårdare på min 323:a frågan är vilket som funkar bra. Någon som har någon bra kombination av grejer? Lutar lite åt Bilstein kortade och H&R fjädrar men vi får se...någon som provat? | |
|
Jag har Bilsteins sänkningsdämpare och fjädrar på min 320 ! Det känns som att åka gocart =) Alltså väldigt bra väghållning och styregenskaper ! Enda nackdelen är att den blev kanske lite för låg för att använda bilen i Norrköping (massor av farthinder), så jag lär bygga om avgassystemet för min främre ljuddämpare är nästan helt sönderskrapad ! Biltema Motor Werken =) www.hackefors.bmw.se |
|
| Braxen <<<<< Var köpte du dämparna och fjädrarna, och vad kostade dom? Är själv sugen på att bättra på väghållningen i min gamla bil. | |
|
Dom satt på en 323 jag köpte ! Dämparna finns på www.bildelsimporten.nu Dom jag har heter Bilstein Sprint och kostar 1295kr/st fram och 1195kr/st bak. En nackdel till är att bakdäcken slits kraftigt pga den extremare cambervinkeln ! Biltema Motor Werken =) www.hackefors.bmw.se |
|
| På bilsteindämparne som du har, är det ställbar fjäderskål bak? | |
|
Japp ! Biltema Motor Werken =) www.hackefors.bmw.se |
|
|
Braxen <<<<<<< Tack för infon :) |
|
|
jag har en komplett bakvagnsbrygga till en E21:a 323 till salu som har blivit över, ombyggd med omvinklade bärarmsfästen. så bakhjulen står rakt vid sänkning, bättre grepp o mindre slitade på däck... maila vid intresse! bara o bulta på!! /NoFear |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.