|
|
|
|---|---|
| Såg att Clas Ohlson sålde Cotech polermaskin, finns det nån här som använder Cotech då syftar jag på den dyraste som finns på Clas Ohlson, den för 499:-. Bra eller dåligt? Hur dyr borde en polermaskin vara för att den ska vara bra egentligen? | |
| Edit: Tips mottages gärna på bättre alternativ. :) | |
| Vet inte om du menar den dubbeltrissiga occillerande. Har en sån och det är väl bara att kasta badsvamparna som följer med och sätta dit t.ex. Sonax gula kuddar så duger den fint att köra polish och bli av med tvättrepor och så. Men effekten är låg och vill man ha något som avverkar lite måste man upp på något betydligt starkare. En enkeltrissa på 1200W och uppåt, men då ställer det även krav på den som kör den för att inte äventyra lacken. Kort o gott, ett mycket bra alternativ till en påse trassel och handkraft till bra pris. | |
|
Tack Anders. :) Är det denna du har? Länk Jag hade tänk mig denna: 1200w. Länk Det kanske är bättre med den som du föreslog ändå då? :) |
|
|
Ja, jag misstog mig lite där då jag inte kollade i katalogen. Ja det är den med dubbla trissor. Den går liksom inte att misslyckas med vare sig med lackbränning eller skimrande hologrameffekter. Men som sagt vill man polera bort repor (större än tvättrepor) är det den större du ska ha. Den kräver lite att man vet vad man gör och är försiktig på skarpa ytterhörn o.s.v. |
|
| Tack Anders. :) I och för sig är min bil DiTech behandlad och dessutom fick polering för inte så länge sen, men jag tänkte skaffa en sån ändå, bra att ha hemma. :) | |
AeroX |
Classemaskinen den med dubbla huvuden är ibland smidigare än mina proffsditon...så ibland väljer jag classemaskinen när man behöver komma åt ordentligt...men klart att den annars inte är lika bra som tex en flex maskin...men det skiljer ju en del i pengar:) Classemaskinen,ett par riktiga trissor och ett par olika medel kan räcka väldigt långt...spec om alternativet är trassel och handkraft. |
| Härligt, då får det bli en sån Classemaskin. :) | |
|
Hej! Tänkte åka in till C-O och köpa maskinen med dubbla trissor ni talar om. Var kan jag hitta bättre trissor än de som följer med? Och vad för färg borde de ha? Min bil är inte så repig och jag vill mest få den ordentligt blank. Har bara tillgång till lokala mackens utbyte av medel. Vad rekommenderas? Hade tänkt börja med Sonax vaxpolish då jag hade lite kvar sedan förra gången. Tacksam för synpunkter! // Erik |
|
| Jag köpte orange (för polermedel) och svarta (mjuka för vax) på mekonomen. Personligen har jag kört Sonax Polish + Sonax Flytande hårdvax innan med helt ok resultat. | |
| Classe säljer sonax trissor som passar . | |
| Låter den mycket? | |
AeroX |
Trissor finns att beställa från tex prorecond eller köpa på autoexperten alt mekonom. Färger skiljer sig från olika åf,färgen visar hårdhetsgraden på trissorna. gul/orange funkar utmärkt.... sen kan man ha tex svarta till att lägga på vaxet med. |
| Nej den låter inte mycket alls tycker jag, | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.