|
|
|
|---|---|
|
Hejsan skriver min första post här på forumet hoppas på att få lite tips och råd. Jag och frun går i köptankar kring en e46 touring årsmodell runt 01-02. Skulle vilja veta vad ni andra som har en sådan kärra säger om att trycka in en barnvagn i bakluckan, är det fullt sen eller får man in lite packning? Vill helst inte upp till en 520 då den hoppar upp en del i försäkringspremien och redan 320'n svider ganska mycket på en 25 åring bosatt i huvudstaden. Vi har inga speciella krav på utrustning annat än antispinn och vad jag tycker mig läst till ska vara standard. Nu till en knepig fråga kommer min fru kunna köra bilen hon är väldigt kort vuxen 155cm så har hon problem på många bilar att nå fram. Vi har nämligen inte kommit så långt som provsittningar och provkörningar då jag tänkte höra runt lite innan jag kärar ner mig ännu mer i en bil som kanske inte ens passar våra behov. Hoppas det inte vart allt för rörigt nu eventuella stavfel bjuder jag på efter att Djurgården slog mjällby igår med 1-0 och diverse alkoholhaltiga drycker slank ner. /mvh nb1 | |
| Det gick bra att knöla in en Brio i en e36T i vart fall, tror inte e46 är mindre. Dock var det inte läge att storhandla efterråt... :-) | |
|
Brorsan har en och mer eller mindre fullt när vagnen är i. Ang frugans längd, så tror jag inte det är några problem. Stolarna går att justera mycket. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Detta har diskuterats förut, sök på barnvagn i 3-serien så hittar du lite läsning. t exLänk |
|
|
Tack för länktipset har försökt att söka men det kommer så himmla mycket svar och mkt är super gammal info men det verkar som att det ska funka ska åka och kika på en på tisdag hoppas båda jag och frun blir nöjd, hon ska trots allt övningsköra en hel del är tanken och sedan ta sitt körkort inom det närmaste året... Är bilen super överstyrd på vintern eller håller den sig på vägen någorlunda? |
|
| Den håller sig på vägen galant och är väldigt stabil tycker jag. | |
|
har du antispinn och antisladd (ASC-T) så kör du inte av i första taget. Barnvagn i normalt storlek får stå tvärställd och inte på längden som kan gå i t ex en V70. EN normal barnvagn fyller stor del av bagaget men man blir bra på att stuva saker efter ett tag. T ex under bagagets golv rymms mycket. Barnstolen vår stjäl 1 hel plus två halva platser där den står höger bak - framför får nog din korta fru plats men ingen storväxt sitter bekvämt framför eller mitt bak. Takbox lastar mycket lätta barnprylar och man kan (även om inte vi gjort det) köra barnvagnschassi på ett cykelställ på kroken till fjällen - det gjorde stug-grannen i vintras. /Patrik /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Tack för alla svar! Vi har vart och kikat på några bilar alla verka ha drabbats av att en lastbil med grus kört framför dom och släppt lasset i 110 kmh med spruckna rutor och 100 djupa stenskott i fronten så vi letar vidare i djungeln av alla 320 som finns ute :). Ser ut som att bakluckan ska räcka till den kändes större än jag hade förväntat mig! |
|
|
Kolla efter rost överallt på bilen , galvningen på e46orna är kass och då kommer det roliga fram dvs rosten, skärmar,huv,lucka ja i princip överallt! Men bilen är mycket trevlig och köra annars :) har en 330ix touring och skilnaden mot min förra e39a är att 5serien åker man 3serien kör man ;D Good Luck! |
|
|
Jag har en E46 Touring -01 och är super nöjd! Tänkte dock ge dig ett tips, fram tom 2001-05 så har bilarna antispin (ASC+T) Men om du tar en bil som är tillverkad from 2001-06 och fram så borde den ha (DSC) antispin+antisladd Jag tycker du borde ha en bil med DSC , iom du har barn. Det är bara kolla vid växelspaken där knapp sitter som heter antingen ASC eller DSC! |
|
|
Tackar för alla svar bra tips med knappen vid växelspaken vi ska faktikst kika lite på en 325a idag med automatlåda mest för den såg så fin ut. Men har även siktet inställt på flera 320'or men får se vad man springer på för något är iaf helt såld på att det blir en 3-serie 320 eller uppåt. Även lite jobbigt i semstertider har ringt på en hel del bilar men folk har lixom en själv semester... Får inte heller jäkta ett köp känner jag utan vill försöka pricka in ett kap :). Updaterar mig troligen lite senare idag efter provkörningen! |
|
| som de sagts i tråden, barnvagn får du in i skuffen, men de fyller ut mycket, vi har en volvo v70n och en e46 320, volvon är ju mycke större och drar likvärdigt med soppa, bmwn däremot är skönare att köra. rost är vanmligt fel på dom samt oljud i framvagn, men de är de väl mer lr mindre på de flesta bilar verkar de som. Lycka till med jakten :) | |
|
Jo vi har funderat på v70'n också men jag vill verkligen inte ha en volvo.. Tråkigare bil att köra får man leta efter har alltid haft ett bilintresse dock inte så mycket kunskap :). Vi har istället kompromissat med att vi ska införskaffa en mycket ihopvikbar vagn så att skuff problemet bör vi inte lida alltför mycket av. Min far och min frus far har båda varsina v70's och så mycket krångel och strul dom har med sina bilar så är jag anti volvo just nu ;). Den vettigaste bilen skulle självklart vara en Toyota av nåt slag men jag hoppas att jag ska tycka det är lite kul att köra bil då jag kör mycket bil i jobbet och är tok less på det. Kasar runt i en Citroen Berlingo på dagarna. /mvh nb1 |
|
|
Tänkte bara flika in och säga att det vart en 320t -01 med automatlåda hoppas jag gjort ett bra köp nu ;) tack för all hjälp!!! |
|
|
Tycker det är en fantastiskt bra bil att köra. Förra vintern åkte vi 60 mil till fjällen med den och hade två barn 1 och 5 år och barnvagn plus skidutrustning och det funkade bra om man tar av hjulen på barnvagnen och ställer den på höjden på kortsidan. Rost kan dyka upp, kolla mellan bakskärmen och stötfångaren. Min har dock klarat sig relativt bra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.