|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag ska sälja en av mina bilar, la ut annons idag. Fick nyss ett SMS där det står: Hello I just viewed your advert on blocket.se is it still for sale? Please reply to abintina@gmail.com OBS! jag har skrivit i min annons att jag endast talar svenska för att slippa att folk ringer från Estland m.m. (har haft med sånna skojare att göra och höll på att bli av med en bil så) Jag googlade på abintina@gmail.com och hittade en massa läsning men på engelska... Någon som vet om detta är skumt? Har kollat smset och det står inget avsändartel. Bara namnet: cas.paul12 Tusan vad jobbigt med dessa skojare..för inte kan väl detta vara seriöst? Tacksam för svar samt att ni är på er vakt gällandes denna person/sms... /Tommy Beemoholist javisst! | |
|
Det är en blåsning som kommer sluta med att bedragaren vill köpa din bil osedd, skicka en check eller liknande på en summa som är högre än det bestämda beloppet, vilja att du ska lösa in checken och skicka överskjutande del till honom via western union eller liknande. Banken kommer efter några dagar upptäcka att checken är stulen, studsar eller liknande varav du får ett krav på hela beloppet, och står med skägget i brevlådan. Ignorera, glöm och gå vidare. |
|
|
acey: STORT tack! Jag svarar inte ens på smset.... Sov gott! Mvh T |
|
|
Och nu är det en annan som försöker luras..han skriver såhär i sitt mail: Thanks for your response, I am quite okay with your price, I need you to understand that i am willing and ready to purchase it right away, put it off the AD site, consider me as your favorite buyer,and am going to pay you (29,500.00 SEK=3,199.76 EUR) and Please note that i have a shipper/mover who handles my shipping arrangement anywhere in the world, he would be coming for the pickup, after you have received payment, which would be through paypal, If this is acceptable, advice soon as i am an Oceanography and ,i am at work right now .I can only pay through pay pal at the moment as i do not have access to my bank account online,but i have it attached to my pay pal account, and this is why i insisted on using pay pal to pay,all i will need is your pay pal email address to make the payments,and if you do not have a pay pal account yet,its pretty easy to set one up at www.paypal.com,i will be expecting your email.I have a pick up agent that will come for the pick up after payments has been sorted.I want you to provide me with the following information for me to proceed with the Payment... Your PayPal e-Mail Address : full name: I have a pick up agent that will come and pick it up after i have made the payments... Inte kan väl detta vara seriöst??? Beemoholist javisst! |
|
| Men vilken del har du svårt med, det är blåsningar! | |
|
Ja, allt är blåsningar. De skickar dessa till hur många som helst. Kostar inget att skicka mail och det finns kanske då och då någon naiv eller mindre intelligent person som blir lurad. Bry dig inte om dom. __________ Mvh Grelle |
|
|
Han skriver: thanks for you're response. Har du redan svarat på ett mail? __________ Mvh Grelle |
|
|
Första mailet var seriöst...han skrev att han var intresserad, och jag svarade att om han är intresserad så RING! Keiser: Det är inte samma person/mail som det första. Och jag är lite trög just nu, har feber m.m. Grelle: Tack.. OK, alla är blåsningar....Tråkigt....men men så är livet! Tack för hjälpen =D |
|
|
Tommyv6, Ett tips! Googla på innehållet i misstänkta mail. Eventuella träffar avslöjar direkt skojare då dessa mail allt som oftast är skrivna utifrån en mall. mvh/ Anders |
|
|
Om man nu tänker lite längre o blundar på att det är blåsning så frågan är vad är det så speciellt med denna bil för "29,500.00 SEK" att köparen vill importera den? Skulle inte heller förvåna mig om köparen "bor" i England o vill ha en vänsterstyrd bil! :D haha! Tyvärr... Blåsning som folk har gått på! BMW - Beroende Med Wilja |
|
|
Grabber: Jo..sant...synd att folk har gått på det... |
|
| Grabber: klart min bil är superspeciell ;) =D hehe.... | |
|
AKN: TACK! ...samt autopower brukar jag kolla/ skriva/fråga ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.