|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, köpte nyss en bmw 3.0 ca, och problemen började direkt, var hittar man delar till dessa? behöver nya tänddelar samt möjligtvis någonting till zenith 35/45 förgasarna. hittar ingenting någonstans. det kanske är samma tänddelar som från andra bmw? blocket och motorn är ju m30b30? tacksam för snabba svar! | |
|
Här kan du lätt se vilka delar från andra BMW-bilar som passar till din bil Länk Du kollar först artikelnumret till din bil och lägger in detta på förstasidan vid "Sök med hjälp av reservdelens nummer" så får du upp alla BMW-bilar som har samma del. Hittar du inte de förgasardelar du behöver så hör av dig till mig. Mina förgasare är visserligen från första halvan av 70-talet men de delar du behöver kan passa ändå. Det skiljer väl mest på avgasreningsdetaljer. Per L |
|
|
Fråga närmaste BMW-åf eller kolla med Länk Mats BMW CS #5847 |
|
|
Grattis till en trevlig bil. Vilka är dina problem specifikt? Det mesta av reservdelar hittar du hos närmaste BMW-handlare. Finns det inte hemma så kan det ta upp till 4 dagar om delarna finns i Tyskland. Bosse J. BMW CS 185 H |
|
|
hej, tack för all hjälp! problemen i sig har löst sig efterhand, men det finns ett återstående problem som är riktigt jobbigt. chokespällen på båda förgasarna öppnar sig fullt automatiskt och förblir där, vilket resulterar i att bilen knappt startar och går verkligen inte att gasa med, håller man ner dem nästan stängda dock så funkar motorn hur bra som helst, hur löser jag detta? tack på förhand |
|
|
I sommartemperatur står spjällen i princip öppna. På min bil är det så och den startar. 2 slag på gaspedalen så sprutar accspumpen in tillräckligt med soppa för en start Kan det vara så att du har en dålig soppapump, kan ge samma utfall? Vanligt på dessa gamlingar. Ser det ut som att hela länkaget är OK; titta noga och rör på delarna, verkar det naturligt? Resevdelar; det finns repsatser till förgasarna att köpa hos BMW men det är ingen lek att jobba med dom. Många detaaljer i 3 våningsplan! Ska du ha kvar bilen så köp en verkstadshandbok, det lönar sig. Haynes eller Bentley. Bosse J. BMW CS 185 H |
|
|
Här har du en verkstadshandbok där du kan läsa om hur förgasarna skall vara inställda Länk Per L |
|
|
okej, tack för all hjälp, det verkar nu som om det är skit i en av förgasarna, samt lite stopp i bränsleslangen in från pumpen, på den ena förgasaren behöver men inte röra chokespjället, utan det kan vara öppet, men på den andra måste man nästan hålla det stängt, vilket jag bara kan få till att det är för lite soppa fram till förgasaren, tack igen! |
|
|
När jag körde med förgasare på min 3.0S hade jag ibland stora problem med skit i förgasarna. Det löste jag med ett litet bränslefilter precis före varje förgasare (typ ett sådant här Länk nr 52-295). Per L |
|
|
Det bästa är ju att sätta filtret före pumpen så man skyddar ventilbladen i denna. Där finns ju 2 backventiler som jobbar omväxlande. Gammal bensin i tanken kan också vara ett problem i sig; det blir geggigt hela vägen. Bosse J. BMW CS 185 H |
|
|
Vilken placering som är bäst av ev. bensinfilter får väl var och en avgöra efter tycke och smak samt vilka problem man har! Dvs har man problem med bensinpumpen eller problem med skit i förgasarna. Personligen körde jag nästan 50.000 mil med min mekaniska bensinpump utan problem med den och utan filter före den innan jag valde att konvertera till insprutning. Per L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.