AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.238

Funderar på att sälja min M3 e46 rätt pris?

Vad tycker ni är rimligt utgångspris för min m3:a-03.

2003
Coupe
Smg

Allt utom navigator i utrustningsväg
19 tums smidda m fälgar med nya däck.
1600 mil till nästa service
8500 mil
Svensksåld
5 ägare med mig
2 bilfirmor och 3 brukare
Carbonsvart med svart innertak och svart skinn
Lack behandlad årligen samt skinninpregnering
Tonade rutor
Orginaskick ut och invändigt
M-Testad 2011-07-04

MVH

Martin
M-testet urfördes inte för att jag precis har köpt bilen, utan endast för min egen skull.
Jag m-testar varannat år som en säkerhet.
Vi det senasaste tillfället nu 2011-07-04 så upptäcktes ett lite oljelikage i packboxen till bakaxlen. Den byttes då omgående även om det inte var nödvändigt för tillfället.
Kanske ses som onödigt att m-testa bilen men det är något jag har som vana att göra.
För min egenskull.

MVH

Martin
Jag gissar på slutpris runt 200k. Prova annonspris 209 eller liknande så har du lite prutmån.
Jag tror det finns några andra trådar under sommaren på sålda M3-or E46 som du kan ta hjälp av vid prisbedömningen. Det känns som en fin bil i rätt färg med bra historik. Har du lagt ut den redan? Tänk på att ta bra bilder, ofta hjälper det att betala en femhundring eller liknande till en "fotograf". Är bilen så fin och välskött som den verkar ovan, så bör du få ut det genom bra bilder. Tyvärr finns det ju väldigt många M3-or till salu för tillfället, så risken är ju att du måste priskonkurrera tyvärr.

/Anders
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
De som finns på Blocket verkar ligga något över ovanstående prisförslag. Dock så är det ju svårt att veta om de byter ägare för de pengarna.

Sedan ska man ju väga snabb affär mot att försöka mjölka ut sista kronan i sin försäljning. Blir man av med bilen snabbt slipper man ju kostnad för försäkring, garagering osv vilket kan vara värt några kronor. Sedan är det nog Juli och kanske en bit in i Augusti som gäller för att bli av med bilen. Under hösten är det få som köper entusiastbetonade bilar som M3.

-------
//Lövet
Jag har inte lagt ut den än. Som framgår tidigare i tråden så kikade jag lite på blocket och det finns en uppsjö av m3:or ute. Så tror inte det blir lätt sålt för tillfället om man inte lägger sig i underkant, jag behåller nog bilen över vintern och gör ett försök i april.
Tack för info,

MVH

Martin
Ska du köra bilen under vintern?
nej. bilen är reden avställd för vintern.
to
19
tompa66
750IAL -00
??
Avställd redan , inte ens i norrland är väl sommaren slut än....eller?
det är ju ingen sparbössa direkt

Tomas
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Haha, avställd för vintern 29 juli. Fan nu blev jag deprimerad. Okej att det börjar bli mörkare men kom igen!
Oj, avställd för vintern! Känns ju onekligen lite tidigt.. Tror inte, om syftet är att få ut ett högre pris i vår än vad Du kan få nu, att Du tjänar på detta upplägg. Vore det i slutet på september/oktober, ja då vore det kanske ett annat läge, men nu???
Synd att låta en sån racer bara stå och vila sig..
Jag vet att jag kör alldeles för lite med bilen.
Jag hinner tyvärr bara köra under mina semester veckor, börjar jobba på måndag.
Jag reser väldigt mycket i jobbet så på- som avställd så skulle bilen inte gå så värst mycket ändå.
Jag förväntar mig inte att få ut mer pengar nästa år.
Hoppas detta kan besvara Eran fråga.

MVH

Martin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.