|
|
|
|---|---|
|
Hej, undrar om det finns något sätt att få bort små hack/repor på metallen runt växellådan. Har sökt lite i forumet men hittar inget som stämmer in på detta exakt. Är det något man själv kan fixa? Måste man slipa eller finns det nån typ av medel man kan använda? Tacksam för all hjälp. | |
| Om det är mycket kan du lätt byta hela ¨metalldelen¨ finns lösa hos BMW. Gäller alla panelbitar. Mvh | |
| Detta är ett väldigt litet hack, bara några millimeter och bilen har bara rullat 500mil så detta är lite av ett störmoment. | |
|
Du lär tyvärr få fler, te x vid bältet då du/någon släpper det lite häftigt och det slår emot dörrpanelen... Mvh |
|
|
Om 20 år står bilen på skroten. Ett litet märke är bara en mikroskopisk början på förfallet. Skämt o sido, det är bättre att försöka fokusera på det positiva med allt, o fixar du detta märke blir även nästa det första... Anders leg. bilistpsykolog |
|
Roffa1 |
Klart man håller efter bilen så länge den är relativt ny, har bytt ut mina främre invändiga dörrlister i svart pianolack två gånger, det blir omgående repor efter skjortärms knappar, klockor, ringar, osv. Kostar endast ett par hundra kr stycket. |
| Jag skulle nog påstå att är man inne på tredje uppsättningen dörrlister på en 2år gammal bil som enbart sommarkörs vad jag förstått, då ligger man lite över genomsnittet vad gäller noggrannhet. ;) Kanske funkar med att sätta genomskinlig plastfilm där skjortknapparna och ringarna slår i när man ska öppna? | |
Roffa1 |
Anders-72: Stämmer nog riktigt bra, har jag bara någon liten skavank på bilen, så kan jag ej låta bli att bli irriterad över detta. blir ej nöjd förrän nyskicket är helt återställt. Tror att TS befinner sig i ungefär samma situation, det första han tittar på när han kliver in i bilen är detta "förbannade hack" i mittkonsollen. (det svider i själen;-) |
|
En liten uppdatering. Fast det bara gått 3 dagar sen jag fick den nya bilen så har det allmänna intrycket av bilen gjort att jag inte ser den lilla repan längre. :) Nu blir det till att tänka på att spendera pengar på något vettigt när jag köpt drömbilen, som att renovera köket. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.