|
|
|
|---|---|
|
Hur går det till och hur ska man gå till väga för att besiktiga en 2002 med turbo? Det är ingen ti eller tii. Har hört att det ska gå bara bra, bilen är för övrigt en -75:a. __________________ -ridern- 525i 1990 24V Yamaha MountainMax 700 www.akka.tk | |
|
Jag undrar detsamma, skulle vara tacksam ifall någon här på forumet kunde gå igenom vilka intyg etc. som krävs. /Danne |
|
|
Det tyx skilja på stationerna men vad jag gjort är: Skriv eget intyg på att bilen har tii spec eller bättre samt vad som är gjort med motorn och en uppskattad effekt. Max 160 hk. Har du inte tii grejor eller bättre så gäller 100 hk + 10%, tjorvigt med turbo då vridmomentet även ökar och det vet dom. Men som sagt är bromsar och dyligt uppdaterat så är de inte så bråkiga om vridet om du håller ner laddtryck och effekt vid besöket. MVH Topchop |
|
|
Ok, får väl se vad framtiden får visa...bra att veta före man börjar bygga... __________________ -ridern- 525i 1990 24V Yamaha MountainMax 700 www.akka.tk |
|
|
Inget som har ett sådant intyg inscannat eller så???? __________________ -ridern- 525i 1990 24V Yamaha MountainMax 700 www.akka.tk |
|
|
Jag har en de intyg som krävs. Vi har besiktat ett stort antal 02:or med turbo så det brukar inte va så stora problem. Du får ha max 150Hk i en 02:a med ti/tii spec...enligt bilprovningen är det inte möjligt att typa till mer även om du har turbo spec. Den hade nån slags dispens. Du behöver intyg på att du har ti/tii drivflänsar eller intyg på att du har ti/tii spec eller bättre. Nuförtiden har dom börjat fråga efter bromsintyg, något som inte krävdes förr. Lätt att fejka själv. Alla intyg skriver du under själv eller en kompis. Dom har även i vissa fall krävt en verkstadstämpel. Men det brukar inte va så svårt att fixa heller. |
|
| Du måste även ha ett intyg där alla dina modifieringar står nerskrivna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.