|
|
|
|---|---|
|
Hej, kollade ner i motorrummet på min 320 E30 och såg en lös sladd liggandes ovanpå kylaren. Kan någon titta på bilden och förklara vad det kan vara? Länk | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Skulle kunna vara CID:en, dvs impulsgivaren som ska sitta på 6:ans tändkabel. Länk Gissar på att änden du håller i inte har någon direkt kontakt utan har bara ett runt hål? |
Här är tändkablaget från min M20B25, jag har märkt ut CID-kabeln. Länk Följ din lösa kabel och se vart den andra änden slutar någonstans, har den samma kontakt i den andra änden som på min bild så är det CID-kabeln du håller i handen. |
| Tackar det är bara ett runt hål. Andra änden vet jag inte hur den ser ut den ser ut att gå in i någon behållare. Ska kolla igen idag och ta ett foto till där den går in. Kan den påverka att bilen går lite ryckigt ibland? | |
Nej, om det är CID kabeln så har den inget med den ryckiga gången att göra (se tråden jag länkade till i mitt första inlägg). Gå in i en behållare!?! Låter mysko! Kablar brukar inte gå in i några behållare... Ja, ett kort skulle nog sitta fint på den där behållaren! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.