|
|
|
|---|---|
| Ja som rubriken lyder är ett KN filter bättre än original eller är det bara skit? | |
|
Insats filter eller öppet sj hade jag insats innan men har bytt till ett gruppe m luftfilterkitt med kolfiber som jag är väldigt nöjd med |
|
|
Ok funderade mest på filter i boxen, om det gör någon skilnad med KN resp org angående ljud osv. Eller om det bara ställer till med skit typ att luftmassemätaren pajar osv. |
|
|
Tror insats gör från eller till däremot fick jag lite mer insugs morr med mitt kitt har kört 300-400 mil utan bekymmer nu |
|
| Jag kör med insats KN-filter | |
|
Hampe_86: vad har du köpt de? Vad fick du betala? |
|
|
Finns en hel del trådar i detta ämnet. Både på detta forumet och andra utländska. Det jag läst där är att man ska passa sig lite för andra luftfilter. Som du var inne på Omega... så verkar många fått problem med LMM och andra problem såsom orolig tomgång mm. Jag kör endast med originalfilter. För mig finns ingen anledning att byta. Det där med +10-15 hk som det står på vissa försäljningsställen med bla KN och andra fabrikat är bara fantasier. Om det var så enkelt så skulle det sitta KN original! Och mera insugningsljud har jag vuxit ifrån! ;-) "Det är viktigt att lära sig av andras misstag! Man hinner inte göra alla själv..." |
|
|
Hade problem med k&n insatts filter men kör med GreenCotton enkelkonigt och det funkar hur bra som helst. Kört hela sommaren utan nåt problem. |
|
|
har inte haft några som helst problem med KN-insatsfilter på m3 cabben,och inte mina tidigare m5e39-2003 samt m3-coupe-98 heller för den delen.. |
|
|
Köpte mitt begagnat av en kille men har sett nya till salu för ca 4000 fast inte gruppe m men det är nog inte så stor skillnad |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.