|
|
|
|---|---|
|
Min tuta funkar inte. Har mätt spänningen där reläet sitter och när jag trycker på tutan får jag låg spänning ,bara nån volt. Borde jag inte få 12 V när jag trycker på tutan? Vilken av dessa kontakter under ratten hör till tutan? Kan jag prova att kortsluta nån av kontakterna, eller är nån av dem till airbagen? Vill ju inte att airbagen skall smälla! Länk Nån som vet vad nr 3 på bilden är till? den hänger löst? "It's furious to be fast!" | |
|
Undvik ALLT som har orangea kontakter och d:o kablar, oftast i röda eller gula skyddsslangar, dessa är till airbagsystemet. Exakt var mäter du? Klickar reläet normalt när du trycker på signalen? Om du har 12V in på "30" på reläet men bara någon volt ut på "87" när reläet slår till så har du ringat in felet. Byr relä eller öppna och rengör kontakterna. FP |
|
| prova att bygla 30/87..... | |
|
När jag byglar 30/87 funkar tutan. Men på 85/86 så får jag bara svag spänning när jag trycker på ratten(tutan). Kan det vara fel på släppinnen på Länk ? (nr 1) "It's furious to be fast!" |
|
|
...glömde en sak : nej reläet klickar inte när jag trycker på signalen. och : vad kostar ett sådant relä? "It's furious to be fast!" |
|
Deliq |
c:a 30 spänn hos OKQ8 eller dylik nasare. Kolla bara så du får lika konfiguration på stiften, det finns två huvudtyper av stiftplacering nämligen M V H // Deliq *** Tids nog är allt för sent *** |
|
Svag spänning på 85/86 gör ju att reläet inte orkar dra. Har för mig att du skall ha fast 12V in på ena sidan av reläet och jordning via kontakten uppe i ratten, det bör vara något med släpkontakten kanske. FP |
|
|
ok, skall kolla släpratten! TACK "It's furious to be fast!" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.