AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.570

olycka e22 kristianstad

Visa användare
460
Patrik.E
M6 "indy" -05
525da Touring Xdrive -14
Länk

1 maj hände detta mig, det hade regnat o jag höll knappt 100.. Enligt vittnen en osannolik händels.. Raksträcka liksom..

Kort efter såg jag att någon annan gjort samma sak..

Och nu detta..

Asfalten är ny, och jag undrar vad det är för jäkla asfalt o köra på. Så många olyckor på så kort tid exakt där.. Jag förstår inte..

Nu när ja körde förbi där så såg jag att det bildas vatten vallar?, man kan kalla det små sjöar som totalt bromsar upp bilen när man kör där. Detta är motorväg och jag accepterar inte att det blir så på helt ny körbana. Livsfarligt.. Men vad ska man göra?
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
"Asfalten är ny" - det är ju en anledning! All ny asfalt är farligt när det har regnat då vatten liksom rinner inte av utan stannar på plats.
O nu kom det nåt ny billig lösning som gör inte det hela bättre tyvärr så krävs det mycket t.ex. många olyckor för att nån ska fatta beslut om åtgärder.

Länk
Länk

BMW - Beroende Med Wilja
Visa användare
460
Patrik.E
M6 "indy" -05
525da Touring Xdrive -14
Herregud ! Va fan är det här. Kan jag göra en anmälan eller något? Folk riskerar sina egna och andras liv..

Jag har tur som kom undan med livet i behåll, men det börjar bli jobbigt när man vaknar mitt i natten o behöver en smärtstillande pga nacken..
På vissa motorvägar har det slarvats rejält med dräneringen vid kraftiga regnfall. E20 yttre ringen utanför Malmö och E22 vid Sölvesborg har en del swimmingpooler på sina håll, riktigt obehagligt redan i låga hastigheter dessutom.
32ProPro-medlem
2.449
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Körde Kristianstad-Karlskrona i störtregnet i torsdags eftermidag och det gäller att veta sin bilbredd så man kan köra "matta" som det hette i det militära, dvs man kör inte i spåren utan paralllell-förskjutet. Gott om vatten i spåren och vid Nättraby hade en vägbrunn slammat igen så där stod en slamsugningsbil och spolade rent.

Men vad hände utanför Kristianstad - fick ni sladd vid färd rakt fram på blöt asfalt? Vägen är ju rak där den senaste olyckan hände.

Glad att det gick bra för dig - att ramla ner på vägen under är ett rejält fall i höjd.

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.