|
|
|
|---|---|
|
Hej alla Behöver lite tips på vart jag ska vända mig. Vill ha ett sportavgassystem en sänkningssats En trimning via datauttaget, utan andra ingrepp. Har svårt att hitta avgassystem till 135i cab. Kan någon hjälpa mig? //Fredrick | |
| Ngt fel på BMW Performance grejerna?? | |
| offtopic men har du köpt 135cab? Grattis!! vad blev det för spec?? | |
|
Fredrick; min fråga är också lite OT - men då jag själv tittat på 135 cab vs E93 M3; undrar jag varför du bytt..? Var du inte nöjd med M3:an? :) |
|
|
BMW Performance avgassystemet kostar 18.000 till en 335i, så det finns nog billigare alternativ... |
|
|
Om man funderar på att köpa en 135i cab, så är väl 18 papp inte mycket att bry sig om. Har du inte råd att fullutrusta den, köp nåt billigare. Dåligt utrustade bilar i den klassen förstör bara marknaden senare. |
|
|
Djabag: Och varför ska man lägga 18.000 om man kommer undan billigare med nått eftermarknadssystem? Och varför kommer det alltid sådana här kommentarer från folk som sitter med en 118d och liknande..? |
|
|
Suck, mycket dumt ska man ju höra (läsa) innan öronen (ögonen) trillar av... (Har du inte råd att fullutrusta den, köp nåt billigare.) __________ Mvh Grelle |
|
|
Djabag: Hoppas verkligen du har maxutrustat din 118d när Astrid 75 år ska köpa den av dig när du säljer pärlan. Så att du inte förstör marknaden... |
|
|
Vad jag har för bil har väl inte med saken att göra. Nu handlade det om hur man skall utrusta en toppmoddell av BMW. Om man beställer en bil för så mycket pengar och väljer att spara några tusenlappar är man fel ute. I min värld är givetvis ett originalsystem mer värt vid en framtida försäljning. |
|
|
Låt ägarna till toppmodellerna själv bestämma hur de ska utrusta sina bilar så slipper du få påpekanden på din lilla 118d. __________ Mvh Grelle |
|
| Bara för man köper en toppmodell, har man inte obegränsat med deg. | |
|
Rakt på, kan man köpa en (ny, fullutrustad) 118d så har man också råd med en (beg) 135i Cab (som man kör mindre mil med). Förresten jag som har råd med "toppdieseln" (som kostade som en ny 118d), undrar om jag betalade för lite för mitt sportavgassystem? Finns nu även Performance, måste jag byta nu? Hoppas jag inte förstör marknaden @;-) |
|
|
Djabag: Det är väl just det det har, om du klagar på folk som har en bil som kostar nästan dubbelt upp mot din snik-BMW att dom inte topputrustar sina exemplar så får du räkna med mothugg! |
|
|
Det lustiga med alla kommentarer är att jag inte verkar veta ett skit bara för att jag nu kör en 118d och att jag inte skulle har råd att köpa en 135i cab. Så åter igen ! Vad jag nu kör för bil har inte med saken att göra. Vad jag vill säga är att snik utrustade toppmodeller inte gynnar märkets värde på begmarknaden. Om du beställer en ny bil i den prisklassen och inte har råd att ge den rätt utrustning - Låt bli !! Sedan är det givetvis så att en 118d har en helt annan kundgrupp som begagnad och därför inte har samma krav på utrustning. Av svaren att döma verkar det mest här vara personer som till varje pris absolut vill ha en häftig BMW, men egentligen inte har råd med den. Så länge ni inte vågar diskutera den verkliga frågan, så fortsätt med era avbetalningar på era snikmodeller eller shut up !! |
|
| Jag håller bitvis med djabag, ligger en 135a på blocket med inget utrustning alls, den har inte ens acc, förstår inte hur den stackaren ska få den bilen såld, för när man kommer upp i det segmentet av bilar ställs det även lite krav. Sen när det gäller just avgassystem så tycker även jag att 18' för en ljudämpare är lite väl i överkant, finns det eftermarknads som sitter bra och gör samma jobb så varför inte? | |
|
Djabag: Nu går vi över till hur jag resonerar angående min bil, För det första så tänker jag byta till nya F30 335i när den kommer som det verkar mars -12 att då utrusta min bil med utrustning som jag inte får ett skit för när bilen byts in om 9-12 månader är ganska idiotiskt. Vad ger dig rätten att bestämma hur folk utrustar sina bilar? Det som gör mig fb är att det alltid är folk i snik bilar som ska tala om för oss som har lite motorstarkare bilar hur vi ska utrusta den. Om bilen har ett sportavgassystem eller inte är för det första ingenting som du har att göra med. Varför slänga 18.000 i sjön när TS kan komma undan med säg 10.000 kr för ett helt ok eftemarknadssystem. Jag skiter fullständigt i hur omvärlden ser på min BMW och jag struntar höaktningsfullt hur nästa potentiella ägare till min bil ser på min utrustning. Den har precis det man kan kräva och behöver ha. |
|
|
corzair: Det är väl inte riktigt det saken gäller här. Finns många bilar därute som inte har nån utrustning alls. På en E90 med sexa så bör man ha dynamic + comfort pkt, trots det finns det många bilar utan pkt. Där håller jag med men nu gällde det sportavgassystem som knappast hör till utrustning man måste ha på sin bil, sänkning plus trim. Saker man väljer till för att piffa upp sin bil efter eget tycke o smak. Jag menar att man väljer helt själv hur man vill ha sin bil utan att behöva tänka på att bilen ska attrahera köpare den dagen den säljs. TS bil har säkert nödvändig extrautrustning. |
|
|
Vilken härlig tråd! Jodå M3:an var grym, lite för bra för att nyttja till vardags. Det var en kort bekantskap och har saknat att åka öppet sen dess. 135:an är ju begagnad så det är svårt att styra tillval då :) 3-serien är onekligen lite klumpig med plåtcabben. Kommer ha 1:an till nya 3-serien kommer under 2013 "hoppas jag" den blir med tygcab och säkert lättare. M3:an vägde nästan 2 ton. Har nu hittat lite olika system för typ 9-12000 kr Kör hårt alla och glöm inte chippa alla 118D Hahaha /Fredrick |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.