AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.790

Är denna 330XD E91 ett bra köp?

Sida 3 av 3
Ne
81
NewUser
E350 CDI 4-matic -11
A3 2.0 tdi -10
Angående förbrukning så har vår E91 legat på 0.77 mätt vid tanken på de ~1000 mil vi kört den, med körning som jag skulle kategorisera som något mellan blandad körning och landsväg. Detta alltså en manuell, så räknar du med 0.9 är det nog rimligt, troligen blir det något lägre.

Angående priset håller jag med vad som tidigare sagts, inte billigast men å andra sidan mer utrustning än genomsnittsbilen. Att betala lite mer och bli supernöjd över en ganska dyr bil alternativt betala nästan lika mycket och vara hyfsat nöjd skulle jag inte tveka över det förstnämda. Sedan vad taket är kan bara du bedömma, svårt att tro att du kommer bli missnöjd med motor/bil iallafall!
försäkringskostnaderna skiljer inte längre mellan import vs svensksåld, vad jag vet. Åtminstone gällde detta hösten 2009 när jag planerade på att ta hem en E91. Förr när bilskatten beräknades på vikt kunde fullmatade importbilar ha lite högre skatt då dessa vägdes individuellt vid hemkomsten men detta har ändrats i och med CO2 beskattningen.

Om det är fullmatat som gäller är det nästan enbart import som gäller då utbudet av fullutrustade bilar i Sverige är nära på obefintligt jmf med tyskland. Men varför inte plocka hem en själv?
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Jag har inte pratat med säljaren ännu då jag tänkte kolla upp försäkringen till att börja med till veckan. Sedan skulle jag helst vilja sälja min bil innan jag köper något nytt så är det någon som är sugen på en fin R32 är det bara att säga till :)
Kolla vad säljaren menar med fullständig dokumentation, är det en tummad servicebok eller finns det mer? Importerades den i vinstsyfte eller för eget bruk? Det syns ej i bilregistret om det var en vimpelhandlare som tog in den och ställde på den först efter ägarbyte. Då försvinner importören. Där behövs någon form av dokumentation på köpet i Tyskland, vilket miltal som var då. Garantiutdrag borde också vara med i den fullständiga dokumentationen. Om allt det finns så bör du känna dig ganska trygg.
Den är ju jättefin - Klockren! Köp!
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Nu har jag fått upp ögonen på den så nu får du skynda dig ...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.