|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Thorssa: Du kommer inte få någon länk av Roffa. Alla bilar är värdelösa som gått 10.000 mil i hans ögon men ändå hittar han inga bilar som stödjer hans prisuppfattning. ------- //Lövet |
|
|
Roffa1: Du verkar väldigt rädd av dig gällande bilar som motorskadeförsäkringen gått ut på, i nästan varenda värderings-tråd hänvisar du till motorskadeförsäkring. Skulle folk resonera som dig skulle vi knappast haft några bilar på våra vägar. Jag har haft många bilar och sinnerligen BMW med 10000+ mil och hittills har inte varit med om att motorn skulle krångla. Dessutom dagens moderna motorer håller mycket bättre än för 20 år sen. Däremot rostskyddsgaranti tycker jag är viktigt och BMW har 12 år och den bilen i länken fyller kraven. Bilen som det länkas till är nästintill fullutrustad, jag tycker det är minst lika viktigt som miltal. Jag personligen skulle hellre köpa en bil som är fullutrustad med 10000 mil än en som har gått 7000 mil och är sniket utrustad. :) |
|
Roffa1 |
Lövet: vilken otrevlig attityd du har. Undrar likaså vilken min prisuppfattning är? jag har väl ej ens nämnt något pris? Läser du överhuvudtaget vad som skrivs i de olika inläggen? det verkar inte så. Grodan: Tror att väldigt många säljer vid 10.000 mil p.g.a rädsla för dyrbara reparationer. |
|
Roffa1: Dyrbara reparationer? :) Jag har aldrig råkat för dyrbara reparationer med bilar över 10000 mil. Det enda som har kostat är den vanliga servicen men det får ju även en bil som gått 8000 mil betala. Sen så byte av diverse slitdelar kommer, men det kan öven komma på en bil som har gått 6000 mil. Och det tycker inte jag är så jäkla dyrbart. :) |
|
|
kan hålla med om att du verkar lite överförsiktig Roffa1. för övrigt var jag nere i tyskland i juni och hämtade en premium selection 330xd -08 med brorsan. den var ganska lik den som diskuteras. den saknar dock navi, aktiv farthållare, el-stolar dragkrock, bluetooth och automat. sämre ljud också men är istället facelift och har bara 3500 mil på mätaren. dessutom har den comfort acess. men den gick ju på strax över 300 000:- då är det ju ett års garanti på bilen iallafall. den var ju riktigt fullsmetad denna kärran alltså. |
|
|
Att slitdelar kommer behövas bytas efter 10.000 mil är ju ganska självklart, så är det på alla bilar. Att motorskadeförsäkringen går ut vid 10.000 mil är ingenting som påverkar priset i mina ögon, skulle motorn plötsligt rasa? Då vore det något allvarligt fel på BMW´s motorer! Det är ju tyvärr inte direkt köparens marknad på dessa vagnar i denna prisklassen. Har som sagt endast hittat tv intressanta objekt på blocket och då saknar den ena dragkrok vilket jag gärna skulle ha som en bonus. Angående bränsleförbrukning har jag kalkylerat med en snittförbrukning på 0,9 liter/mil för blandad körning och av de jag hört mig för med är det absolut ingen glädjekalkyl. Snittar 1,1-1,2 med min R32 i dagsläget. |
|
|
Sen så tror jag att diesel har högre andrahandsvärde än bensinare i den segment av bilar. Det är alltid svårt att hitta begagnade bilar med exakt den utrustningen man vill ha till rätt pris, men ställer man krav på vissa utföranden som köpare då får man kanske betala därefter också. Bilen som länkades är som sagt nästintill fullutrustad, och sådana bilar växer inte på träd. Automat, läder, sportstolar, navi, panorama M-pkt... det är sådan utrustning som man sällan hittar på dieselbilar i Sverige eftersom i Sverige oftast går dieselbilar som tjänstebilar och då är det många som hoppar över att utrusta bilarna mer än nödvändigt. Jag tror inte heller på Roffas teori om att den bilen skulle ha gått längre än vad mätaren säger, den som beställde den bilen som ny var nog en lyxlirare som gjorde sig av med bilen i rätt tid för att skaffa en annan välutrustad lyxlir. |
|
|
Thorssa: Om du nu har hittat en bil som du vill ha och inte någon du kan tänka dig så vad är problemet?pruta eller köp bilen det är roligare att äga en bil som man vill ha än en man kan tänka sig.lysnna på magkänslan. k3 bmw cs#8231 |
|
Roffa1 |
Lite vägledande info från Bilpriser.se BMW 330xd Touring, E91 (231hk) -07. BJH838 M-sport/ Steptronic/ Skinn/ Comfort/ Advantage/ Metallic 49 mån | 11000 mil | Värdeminskningsstartdatum 2007-07-01 Köppris: 225.700 kr Uppskattat pris vid köp hos bilhandlare Privatpris: 199 700 - 211 500 kr Uppskattat pris vid köp hos privatperson. |
| Bilpriser.se känns helt ointressant för en bil som denna. Alldeles för litet värderingsunderlag för att värderingen ska kännas relevant | |
|
Motorskadegarantin är inget vettigt försäljningsargument för min del. Hur många E9x har behövt unyttja denna garanti? Det finns dessutom Blockets begagnatförsäkring som ger ett bra skydd. Roffa1: Du påstår att bilar i Tyskland rullar längre än i Sverige och dessutom insinuerar att bilen är fifflad. Om du inte har bevis som styrker det bör du tagga ned. Rekomenderar dig att surfa in på www.BMW.de gebrauchtwagenbörse. Där finns rikligt med lågmilade dieselbilar i skick som du inte hittar bland de rekondade Mabi och Sixt bilar som vanligen står i bilhallarna hos BMW Sverige. |
|
| Bilpriser, hehe. :) | |
|
Bilpriser.se stämmer nog rätt bra på en 320D med comfortpaket men inte på en mycket välutrustad 330D. Vill du ha en maxutrustad bil så är urvalet mycket begränsat. Se på bilen, gör en bakgrundskontroll och använd alla tillgängliga sinnen (de som inte är avtrubbade pga köplusten). |
|
|
Roffa du kunde inte hålla dig, kom till slut med pris från bilpriser.se ;) |
|
Roffa1 |
Vilken samling...hehehe. |
|
Jag köpte precis en sådan bil som jag velat ha, och som jag kollat efter länge. Kunde inte vara nöjdare, så är detta en bil du vill ha, köp den, du kommer inte att ångra dig. /andreas. |
|
| Nä jag tror också jag skulle bli mycket nöjd om jag slår till på denna kärra :) Hur brukar försäkrringspremien påverkas av att det är privatimport? Inte alls, lite eller hutlöst mycket? Kommer förstås kolla med försäkringsbolaget till veckan men någon kanske har egen erfarenhet? | |
| Inte alls egentligen på de bilar jag haft som varit importerade, enda skillnaden var att vid stöld (om bilen skulle bli stulen och aldrig hittas) så skulle självrisken ligga på minns inte riktigt om det var 8 eller 10000:-. På en svensksåld skulle självrisken vara 3500:- vid stöld. Det gällde både på Moderna (fd Vesta) och IF. Men det kanske är ändrad nu?! | |
|
Roffa: Du kommer med samma "den där bilen är alldeles för dyr för den har gått 10.000 mil och kommer rasa när som helst"-prat i varenda tråd numera. Det är rejält tröttsamt att höra på eftersom sånt inte stämmer. Det är inte 1985 längre. ------- //Lövet |
|
|
Angående pris på omtalad bil så ligger det lite högt kan jag tycka, men bilen är å andra sidan nästan unik med tanke på hur välutrustad den är vilket höjer priset. Thorssa, har du provat att förhandla om priset? Sen när det gäller miltal så beror slitage mycket på vilka typ av mil det handlar om. Säg att bilen har rullat mycket långmil, då märks knappt 10' mil. Vi hade en V70 D5 i familjen från ny till 26' mil och drabbades bara av ett stort fel på hela tiden (instrumentpanel la av). Klart den kändes lite slapp mot slutet men vad kan man förvänta sig med original stötdämpare mm. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.