|
|
|
|---|---|
|
Hej Har bytt alla stag till styrningen innre +yttre styrstag. naturligtvis blev ratten sned. Så jag bokade en hjulinställning. Ratten hamnade då till vänster för mycket och jag klagade på ett snällt sätt. Han kopplade på lasern igen och jag fickl själv låsa ratten rakt. Men nu hamnade ratten lite till höger... Firman säger att han måste justera bakhjulen också för att ratten skall bli hundra.Så han vill att jag skall släppa lite på muttrarna bak åt honom innan han gör det. Kan det spe´gla av sig på att det blir diff i ratten med sned ratt som följd? Då ska bilen bli helt perfekt. Ratten var rak innan jag bytte alla stag. Kan detta stämma eller synpunkter på detta motages varmt. Ps bilen är en E38 750 år 2000. Mvh Owe | |
| Konstigt, jag har gjort 4-hjulsinställning på några bilar även den jag har nu och aldrig varit med om det. Nu gjorde jag det i och för sig hos killar som fixar hjulinställning på bl.a banbilar men ändå. | |
|
För det första så skulle jag gjort en 4-hjulsinställning från början. Sen skulle jag aldrig låsa ratten själv, inte heller lossa några muttrar.. Jag skulle lämna in bilen, betala, och inte bli nöjd förrän jobbet är korrekt utfört. |
|
| Ja hans motevering om skruvarna i bakvagnen var att han ej vill dra sönder dom. Sen skulle han kunna få mitten på bilen och ratten rak sa ha. Men den var ju rak innan jag bytte stag fram... Fattar inte detta .. | |
|
Hej jag har själv jobbat med 4-hjulsinställningar sen 87-88,jag köper absolut att felet sitter i bakvagnen dom leder som var slitna kan ju mycket väl kompenserat en sned bakvagn.Ang lossa bultarna så förstår jag det också,själv brukar jag erbjuda kunden att jag gör det men att han får vara beredd på ev.merkostnad om dom går av. Mvh Patrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.