|
|
|
|---|---|
|
Har köpt en X5 2011 i USA. Bilen är hemtagen för eget bruk då den endast ägts i 7 månader i USA. Jag har nu förstått att det krävs omkodning av strålkastare/positionsljus för anpassning till europeisk standard för att klara reg besiktning. Jag började med att höra med Bavaria och Bilia men fick kalla handen och tipset att tulla tillbaks den till USA eller koda om hela elektroniken för "flera hundra tusen.." BMW sverige har gått ut till sina anslutns serviceverkstäder (Bavaria t ex) med ett brev där de instruerats att INTE hjälpa importerade bilar med den omkodning som enligt dem krävs för reg besiktning i sverige. Jag har sett brevet. Någon som har tips på verkstad (helst nära Stockholm) med god BMW kompetens som kan ta sig an denna? Vad krävs egentligen? Är detta bara skrämsel från BMW som går att lösa lite kreativt? | |
| ska inte vara några som helst problem | |
|
Becks Länk gjorde detta på en 2008 X5 US-import som en kollega tog hem för ett par månader sedan. Kostade 15k för allt som hade med belysning och göra. Bilen är nu reggad och klar. Exclusive Cars kunde också göra det. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.