|
|
|
|---|---|
J.B |
Någon som har en susning eller har hafft samma sak ? , har ett klangande ljud i framvagnen varje gång jag kör i en grop ! , alltså inte hela tiden , låter som man tar två kastrull lock och slår i hop varje gång det är ett gupp eller hål i vägen. Har kollat inunder bilen fram men kan inte lokalisera det , låter ingenting om man står i garaget och gungar i framänden ,så då är det svårt att veta vart det kommer i från , ligger ju ogärna fastklängd under bilen o låter någon annan köra i ett gupp för att höra det . Tänkte bara om någon har hafft samma fenomen , har hafft löst hjulet och känt på allt möjligt , broms ok , stötdämpare mm. Kom med förslag , en bil som går så tyst invändigt men låter illa utvändigt. J.B |
|
Hej, kolla denna tråd kanske kan va nått? Länk Always Diesel |
|
J.B |
Ville bara tacka för råd och ledtrådar ang min fundering , nu är min bil även tyst utvändigt , efter semestern här tog jag och kollade upp det , tog en mindre än en timme så var problemet löst , upp med bilen , bort med hjul , bromsok , broms-skiva och plåtskölden , ramlade ut lite smågrus , otroligt att så lite kan föra sånt jäkla väsen. Men nu är det ok. Tack o bock för råd. Johan. J.B |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.