AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.135

Min taklucka på 540 -94 fungerar inte

Jag undrar om nån har förslag vad som kan vara för fel på min taklucka då ja ej kan öppna den, det är en touring o dubbellucka, testat 2 motrorer som sitter fram o 2 knappar o de e ej dom som e felet, går att trycka in knappen så stänger den luckan om man skruvat upp den manuellt men fram o bakåt funkar inte, undrar om de e nån fler motor eller nåt relä som kan strula o vart de sitter
Tacksam för hjälp

Vajrarna, jättevanligt fel. Sök på touring och dubbellucka eller taklucka.

På grund av problemen gick BMW ifrån dubbelluckan till vanliga taklucka på E39. Men nu är problemen tillbaka på yngre BMW i och med panoramaluckorna...

Stephan
inge fel på vajrarna då den går veva upp o ner manuellt med insex nyckeln, men nu har ja vart o fått tag på ny motor för bak o relä boxen o ska byta de o se

Ro
220
Robbex
320ik -88
Bmw 540IA -94
Provat hålla in stängknappen i 20-30 sekunder? Om jag kopplade bort batteriet på min 540, eller om den stått länge ( veckor ) så va jag tvungen att göra detta för att takluckorna skulle gå upp. Man hörde att dom alltid reagera på stängning men hända nada när man försökte öppna.

Va exakt samma på polarns...
ja jag har testat de men då går bara den bakre motorn, har provat byta båda motorerna, knappen o dosan som sitter bak vid luckan men ingen skillnad, jag kan öppna o veva med insex nyckel o den trycker ja på knappen så stänger den utan prob men de e bak o fram den ej reagerar ett dugg på

fick till takluckan ikväll, provade nolla i 30 sek men gick inte prova o trycka 2 ggr bara o då hördes ett dubbelklick i relä o då funkade de som de ska igen så tack för hjälpen ni som tipsat

je
158
jesperw
540iA Touring - 95
Tack för tipset, ska prova detta för att se om jag kan väcka liv i min lucka också! :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.