|
|
|
|---|---|
|
Tänkte dela med mig av min erfarenhet av felsökning på min 320d -06 E91. Nu i våras när det började bli lite varmare så märkte jag att AC:n inte funkade. (köpte bilen i vintras...) Så jag åkte bort till närmsta Ac verkstad som hade gratis kontroll och fick tryck kontrollerad. Allt var frid och fröjd med trycket enligt dem och fick då klura vidare på vad som kunde vara fel. Efter lite filurade så bestämde jag mig att åka till BMW för å få en seriös felsökning av hela AC systemet. Lämna in bilen några dagar senare och fick då domen att kompressorn var trasig. På BMW skulle de ha 16.000:- för material och arbete. Jag tvekade och tog hem bilen. Kollade med min kompis som jobbar på bilfirma och han kunde ta hem en kompressor för 5500:- så jag slog till. (det var ju den som var trasig sa de efter en seriös felsökning på BMW) Byte den själv och åkte till närmsta billigaste AC kylservice. Fyllde på den för 1300:- och skiten funkade fortfarande inte!!! Killen på AC firman sprang å hämtade en moj som sätter ström på kompressorn för att se om det funkar om kompressorn går och det gjorde den, kallt å fint blev det. Det är alltså styrsignal som saknas sa han efter 5min felsökning, (som han gjorde gratis förövrigt). Detta betyder alltså att BMW gjort en katastroffelsökning!!! AC kompressorn har aldrig varit sönder. Arg som ett bi ringer jag till BMW å säger ett och annat... Efter det så fixar de fram en tid och de bjuder på en ny felsökning och fri lånebil. Nu hittar de felet helt plötsligt (efter två dagar). Fråga mig inte va de pysslade med på den första "seriösa" felsökningen... Det är tydligen ECU:n som är trasig, de tar hem en och ny och nu funkar det. Summa sumarum. Ska du lämna in bilen på felsökning så ta reda på felet själv innan du lämna in den på BMW. BMW = Bila group Mölndal AC firman = Torslanda Kylservice (kanontrevlig kille ute i skogen) /Stefan | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.