|
|
|
|---|---|
|
Tycker man får mycket bil för pengarna gällande X3 med ca 15000 mil. Varför är de relativt billiga? Kommer det några dyra kostnader vid detta miltal? Är bilen "fel" i storlek? Jag fattar inte, vad tror ni? -"Never drive faster than your guardian angel can fly!" | |
|
Utbud och efterfrågan gäller. Marknaden justerar priserna Mvh Marin |
|
|
Inga dyra service vid 15.000mil, bara en vanlig inspektion 1 och den är inte dyr. Inte ens storservice (Insp. 2) till X3 är dyrt utan modellen är billig i underhåll. Dessutom håller den väldigt väl (Bland de absolut bästa) enligt tex. både SBP och ADAC. Varför priserna är låga vet jag inte, förmodligen för att dessa bilar rullat rätt långt i förhållande till åldern? //Bjersér |
|
| Vad är billigt egentligen? Kollar man annonser på blocket så känns det nästan som att X3 står relativt högt i pris tycker jag. Rätt eller fel? | |
| Ja, jag tycker också de ligger ganska högt pris, särskilt dieslarna. | |
|
- Gamla och förhållandevis törstiga motorer -Gammal modell, ersättaren har lanserats - Utvecklingen har tagit ett stort kliv sedan 2003 när första X3 lanserades - Bilar med mer än 10-12kmil är mindre eftertraktade. Bara några faktorer... |
|
| + att den är ful som stryk. | |
| 15000 mil är mycket på en såpass ny bil. Speciellt drivlinan finns det ju en fördom om att grejer kan gå sönder vid dom milen. | |
| Med tanke på att dom har törstiga bensin motorer + relativt många mil + inte speciellt snygg + höga försäkringskostnader, står dom förbannat högt i pris fortfarande. En sån ska inte kosta mer än 120k igentligen | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.