AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
3.612

Varför är x3 med ca 15000 mil så billiga?

R
209
R
X5 3.0 IA E53 - 00
318 Sedan E46 -98
318 Sedan E46 -02
318 Sedan E46 -02
320D E90 -06
Tycker man får mycket bil för pengarna gällande X3 med ca 15000 mil. Varför är de relativt billiga? Kommer det några dyra kostnader vid detta miltal? Är bilen "fel" i storlek? Jag fattar inte, vad tror ni?

-"Never drive faster than your guardian angel can fly!"
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Utbud och efterfrågan gäller. Marknaden justerar priserna
Mvh
Marin
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Inga dyra service vid 15.000mil, bara en vanlig inspektion 1 och den är inte dyr. Inte ens storservice (Insp. 2) till X3 är dyrt utan modellen är billig i underhåll. Dessutom håller den väldigt väl (Bland de absolut bästa) enligt tex. både SBP och ADAC.

Varför priserna är låga vet jag inte, förmodligen för att dessa bilar rullat rätt långt i förhållande till åldern?

//Bjersér
Vad är billigt egentligen? Kollar man annonser på blocket så känns det nästan som att X3 står relativt högt i pris tycker jag. Rätt eller fel?
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Ja, jag tycker också de ligger ganska högt pris, särskilt dieslarna.
- Gamla och förhållandevis törstiga motorer
-Gammal modell, ersättaren har lanserats
- Utvecklingen har tagit ett stort kliv sedan 2003 när första X3 lanserades
- Bilar med mer än 10-12kmil är mindre eftertraktade.

Bara några faktorer...
+ att den är ful som stryk.
15000 mil är mycket på en såpass ny bil. Speciellt drivlinan finns det ju en fördom om att grejer kan gå sönder vid dom milen.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Med tanke på att dom har törstiga bensin motorer + relativt många mil + inte speciellt snygg + höga försäkringskostnader, står dom förbannat högt i pris fortfarande. En sån ska inte kosta mer än 120k igentligen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.