|
|
|
|---|---|
|
Hej, kollade på min fars BMW, det var ett väldigt missljud i motorn. Ljudet verkade komma ifrån ett remhjul som sitter på framsidan, just under generatorn (ser ut som ett spännhjul, men vet inte, kanske driver något?). Det krasade rejält, lät som ett skuret lager. Är det bara ett skuret lager, eller är det värre än så? Vad tror ni kan behöva bytas? Tack på förhand! | |
| Det är inte bara så att det hjulet behöver bytas. Tänker på om det spruckit för honom och därför låter illa. Kan du rucka på det eller det sitter på sin plats? | |
| Byt spännrullen innan den skär eller ramlar av! :) | |
|
Håller med marin849. Det är nog spänrullen det handlar om (under generatorn) Länk (# 2). Lika bra att byta den andra rullen (#5) också. mvh/ Anders |
|
|
Tackar så mycket för svaren! Hjulet är inte sprucket och inte särskilt glappt, men som ni säger ska det nog bytas väldigt snart. Någon som vill kolla om detta är rätt del? (fr AD bildelar): Länk Mycket glad att få hjälp! |
|
|
Det är är nog #5 (enl. länken i mitt tidigare inlägg). mvh/ Anders |
|
| Kan också vara vattenpumpen. | |
|
tänk på att de lilla hjulet snurrar dubbla motorvarven. börjar de låta BYT BÅDA DIREKT. väldigt enkelt att bryta undan rullen så den går fritt och provsnurra den så vet du ju på en gång. på min finns spår så en nyckel (19mm?) passar. BMW ownz |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.