|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. har införskaffat en bättre begagnad startmotor som jag tänkte sätta dit i min 328i då min börjat krångla... men hur i helsike ska man bära sig åt för att byta någonting man knappt ser? Jag vet vart den sitter osv, men hur får jag ner den? Måste jag ta bort insuget eller tar man den underifrån lättast? Hoppas ngn kan hjälpa mig! MVH | |
| Har själv inte bytt startmotor, men insug har jag. Tror det är smidigast för dig att lossa allt runt omkring förutom insuget. Tänker då på luft intag, gas spjälls huset. Då bör du komma åt den hyfsat smidigt. Blir rätt så gott om plats om de små grejorna runt omkring kommer väck. | |
|
Tack för svar! men det värsta är att jag haft ner allt det där (utom spjällhuset) och jag såg likförbannat inga bultar. Det ser dessutom ut som att bultarna baktill på startmotorn (mot torpedväggen) är dragna bakifrån (mot fronten för att vara tydlig) Är det någon som vet mer säkert ett bra sätt? MVH |
|
|
nu är jag inte helt säker men tror att 1 är bakåt och 6 är framåt. Länk du får iaf storleken på torxbulten :) BMW ownz |
|
|
Här har du en länk till en sida som beskriver hur det går till, verkar som att du fixar det underifrån. Länk |
|
|
ingen som vet om man kan ladda upp Bentleys.pdf på sidan? (eventuellt länka vidare) kan tänka mig att den skulle kunna göra nytta för en hel del e36 ägare. BMW ownz |
|
|
Vet inte hur mycket det skilljer, men på M50 lossade jag llm, insugsbälj, oljesticksröret och nått stag under insuget, då kommer man åt hålla mot muttrarna, sen lossade jag växelådsbalken så lådan kom ner en bit och framvagnsbalken så den kom ner en bit till (får ej lossas helt) sen några långa förlängare åvanpå växelådan så spärrskaftet hamnar bakom lådan. Dock hade jag redan avgassytemet borta, vet inte om det går med det på plats. Och givetvis måste man vara 2 st. |
|
|
Hur svårt är det att ta bort insuget på en 328 E36? Jag måste byta startmotor på min och det verkar krångligt att ta den underifrån. BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den. |
|
|
de är inte svårt. ny packning till insug mot toppen är att föredra innan du börjar. bara att skruva bort det. tar tid men de går om du har en del verktyg och tålamod. BMW ownz |
|
|
BMW TIS Länk kanske kan vara till hjälp. mvh/ Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.