|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| byt bränslefiltret när du ändå felsöker kör ner en slang i en hink så ser du ju om de kommer soppa där. bytte mitt nu när ja bytte pumpen. o de va mycke lort i de kan ja säga. men du har nog problem me vevaxelgivare eller nått sånt | |
| pumpen är väl på passagerarsidan vad är det som sitter på förarsidan | |
|
Om du behöver byta pump så finns det på BT för 499kr i stället för +2000. Finns ett mektips men din ser inte riktigt likadan ut. |
|
| Ska prova byta filter imorgon ett långskott tror jag men man vet ju aldrig efter mycket malande på starten så startade den men går bara 2-3 min sen hackar den till och dör sen är det omöjligt att få igång den igrn | |
| Så höll min soppapump på med också, den gick någon minut sen när den blev varm antagligen, så kärvade den fast. | |
| Länk | |
| Länk | |
| Hur får man upp pumpen sitter någon bygel över den ska den bort eller lyfter man hela kalaset | |
| Länk kolla här | |
| Bytt pump och filter men den vägrar starta ändå ideer.... | |
| va köpte du för nån pump orginal ? | |
| Köpte pump på ad center där jag bor | |
| köpte en pump av märke topran till min o har fått problem me att bilen inte startar ibland. håller på o felsöker för fullt så ja vill inte skylla allt på pumpen förns ja e säker på att den e boven i dramat | |
| pumpen funkar som den ska,men ingen gnista på stiften en bilmek var och kollade trodde det var databoxen finns det någon logik i detta | |
|
Vad säger en diagnos, har du läst av felminnet, nollställt och läst av igen efter startförsök?? Kommer att tänka på vev eller kamaxelgivare når du skriver att den kan starta till och skjuta osv, det kan vara en möjlig felkälla. Hur kollades gnistan? Med separata spolar är det kinkigt hur man arrangerar det hela, med anslutningarna för spolen, jordning osv. Risk att man får följdfel i drivstegen för spolarna vid otur med detta. Sen är frågan, får motorn bensin, du skriver om torra stift osv ett par gånger? FP |
|
|
Hej! Har du förresten kollat felkoder? Nu återstår det att kontrollera trycket i railröret. kan det vara kanske trasig bränsletrycksregulator? |
|
| Tack för alla tips nu går den igen bensinpumpen och vevaxelgivaren var trasiga | |
| låter bra :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.