|
|
|
|---|---|
|
Tänkte höra om det är någon mer som beställt HiFi till E93 för 5900:- och upplever ljudet som mycket dåligt? Att jämföra med har jag samma uppgradering för samma pengar till vår X5 -11. I X5 är ljudet riktigt bra med kraftfull bas, centerhögtalare mm. Är det verkligen ok att man för samma pengar får ett så mycket sämre system i en 3-serie jmf med en X5? Någon som har förslag på åtgärder för E93 an? Ny element i befintliga uttag eller liknande? | |
|
Kan säga att det är samma problem i E91an. Hade absolut varit värt att lägga till pengar för att få harman kardon systemet. |
|
| Håller med! HIFI 676 till E9x är inget annat än skräp för en ganska saftig merkostnad, dessutom gar jag för mig att de reducerade antalet högtalare inför facliften. Om det inte ingick på köpet i en begagnad E9x skulle jag aldrig pyntat 6000kr extra för det. Som referens låter det jämnbördigt med standardsystemet i min frus Audi A3. | |
|
Jag har en e92 och har HIFI 676 i den och tycker att ljudet är någorlunda klart och har helt ok bas. Inte skitbäst men absolut helt ok. Givetvis en personlig reflektion och jag brukar vara lite kräsen ändå. En kollega införskaffade en e91 med HIFI också och vid en direkt jämförelse där var ljudet mycket klenare på hans bil och inte alls lika fylligt. Om det nu är identiskt system på e91, e92, e93 kan jag absolut tänka mig att det inte "räcker" till för e91 som ju besitter större mängd luft i kupén. Min är en 2008 och hans en 2011. Kanske finns skillnader årsmodellsmässigt också? Men att ljudet är mycket dåligt till e93 låter inge vidare. Jag har inga konkreta förslag utan har nu som ni kanske märker spekulerat mest. |
|
|
Jag har en E93 årsmodell 2011 med Hifi 676 och det låter helt okej. Inget hemmabioljud men för att vara original är jag väldigt nöjd. BMW har gjort ändringar i högtalaruppsättningen mellan olika årsmodeller dock vilket är värt att nämna. Vet inte exakt datum för ändringarna men Hifi hade tidigare 2 diskanthögtalare i sidorna bak vilket nuvarande inte har. Har för mig att det blev en rejäl nedgradering ljudmässigt för 2010 års modeller på något sätt. Enda sättet jag kan komma på är som du skriver att uppgradera befintlig högtalaruppsättning samt lägga till ett slutsteg. |
|
|
Hum? Har en produktspecen HiFi i min men har inga diskanter i a stolpen eller bak? Hur kan detta komma sig? Min bil är från 2006-05. Ljudet är rätt klent på låg volym, men låter väldigt bra på mellan och hög volym med stram bas och väl avvägt i mina öron. Har byggt ljud i bilar innan för ca 90.000:- klassen som referens. Går inte att jämföra, men detta låter fint i mina öron och behöver inte uppgraderas med Dubbla Genesis Dual mono steg jag har liggandes;) BMW CS #07491 |
|
|
Jag kan ju säga att den Passat jag kör i jobbet har fn så mycket bättre ljud i stereon är BMW:s hifi pkt. Och Passaten har standardstereon. Lätt pinsamt hur mycket bättre den låter än i min bil. |
|
| Beolab: Finns det inga diskanter i A-stolpen har bilen inget HiFI-paket. | |
|
Det är det som är det skumma? Enl produktspecen står det HiFi, men det står inte att bilen har rattnavigering vilken den har tex? Killarna på Bmw Nacka säger att HiFi är extramonterat inkl knappnavigeringen.. Detta är helskumt?? Ljuden låter precis som en bil med Hifi, men har inga diskanter i A-stolpen? Kan dom ha glömt dessa vid monteringen tro? Då mellanregister/diskant högtalarna i dörren går upp till hög frekvens. Mycket märkligt detta.. Har jämfört med en kompis som har en 320i -06 med endast Professional stereon och standardhögtalare, och det låter helt kasst med samma låt?? Någon som kan förklara? BMW CS #07491 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.