|
|
|
|---|---|
|
Funderar över värdet på min E30. Den är inte färdig ännu men kommer bli inom några dagar och det skulle vara bra med ett hum om värde för försäkring osv... Det är i grund en 320ik -88 årsmodell. För att fatta det hela kort så är bilen TOTALT renoverad. ALLT mekaniskt är utbytt eller renoverat, hela chassit är nytt med powerflex bussningar. Motorn är totalrenoverad M20B25 med lager, ringar, bultar, ventiler, kamaxel, vippor osv osv... Lättat svänghjul, ny koppling, nya bromsar, nya hjullager, nya sopparör, nya slangar, nya bromsrör osv osv osv. Finns verkligen INGEN rost någonstans på bilen eller dess komponenter.. Karossen är helt rensad från sidolister och lackerad i en Porsche kulör med tillsatt pearl effekt. Tyvärr sitter det en eftermarknadsfront på bilen men den är noga utvald för att inte "sticka ut". E36 M3 svarta skinn stolar och baksäte som dessutom är fällbart. Är helt enkelt förmycket att skriva ner... Men jag har lagt ner långt över 100 000kr på bilen. Chansen att man ser en likadan E30 i sverige finns inte nog inte. Jag vet själv vad jag skulle vilja värdera den till men vill gärna höra lite andra åsikter. Har tyvärr ingen bild då bilen inte är klar ännu. | |
| Nu vet jag ju inte vad du har tänkt dig att den är värd men jag skulle tro att ett rimligt marknadsvärde ligger en bra bit under det du lagt ut på bilen. | |
| Hade du renoverat den till 100% originalskick hade det nog varit en annan femma. Då hade du nog lockat ett bättre klientel om du tänkt sälja den | |
|
Lägg upp bilder på bilen sen, då jag framöver tänkte införskaffa mig en E21 eller E30 så är det intressant att veta vad prisbilden är för ett fint exemplar. |
|
|
Nu är det två saker som du vill ha svar på, marknadsvärde och försäkringsvärde. När det gäller markandsvärde så är det omöjligt att svara på eftersom "prissnack" är helt irelevant för den bil du beskriver utan att jag står med pengarna i hand. När det gäller försäkringsvärdet så tycker jag att du ska se till att alla kvitton finns prydligt i en pärm. Sen kontaktar du försäkrningsbolaget och beskriver bilen. Be att få den "besiktad" av ditt bolag så att ni därefter kommer överens om ett försäkringsvärde. Ju högre värde desto högre premie. I annat fall kan det vid en skada bli så att försäkringsbolaget tar fram sin "lista" för att värdera bilen. E |
|
|
Gissar på att om du har tur o hittar RÄTT köpare så får du i bästa fall uppemot 65" för bilen, om det finns en sådan köpare vette katten... |
|
|
Jag tror det hade varit bättre för din själ att inte ställa den här frågan, för risken är stor att du värderar denna bil mycket högre än marknaden... Hur man än vrider och vänder är det ju en 320i och inte en M3 Sport Evo, det gör ju stor skillnad på värdet, även om din är i mycket bättre skick. __________ Mvh Grelle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.