|
|
|
|---|---|
| hej, är det så att man kan kolla riktiga miltalet genom instrumteringen alltså med tändningen avslagen och sen trycka någon knapp? en kompis menar att det absolut är så , men själv har jag läst någon stans om att det skulle vara chassinummret, det jag menar om det skulle vara så lätt att kolla så skulle väll ingen backa mätaren längre eller? nu snackar jag om en e36 och han menar att det även funkar på e39! ingen som kollat med bmw om det verkligen är så? och sen är det som jag märkt är det många som tror på det, men en bil som har gått t.ex 30-40000 mil så borde det synas på bilen oavsätt om det blivit välskött och att det är en bmw! tacksam för hjälpen! | |
| Din kompis har tyvärr fel, det går INTE att kolla. | |
| tack för svaret! hoppas alla smarta där ute som ringer och ber om en bild när gör detta kollar in det här! riktigt iriterande faktiskt! | |
|
Har det ringt folk och frågat dig om detta? Är inte det en ganska känd bluffmetod att lura ont ovetande säljare att tro att deras bil är skruvad och att då "köparen" gör dem då en tjänst genom att trots att bilen "är skruvad" köpa den, men till ett avsevärt lägre pris. Säljaren som är minst sagt orolig över att nu ha en osäljbar skruvad BMW går med på detta och är officiellt lurad. __________ Mvh Grelle |
|
| finns faktiskt idioter som verkligen tror på detta och ja senast idag ringde en idiot och fråga om detta på en kompis bil börjar assgarva många tror ju att man kan blåsa folk på detta och tyvärr så går en hel del bmw ägare på det här! sen tror ju de flesta att man bara kan skruva mätaren på bmw eller att man BARA gör det på bmw vilket nästan är komiskt faktiskt! | |
|
Är det verkligen en hel del ägare som går på detta? Jag har nog inte hört om någon, men visst har jag läst att vissa personer blivit utsatta men synat bluffen. __________ Mvh Grelle |
|
| känner faktiskt en kompis som bara kör bmw och har lyckats göra det på varje bmw han köpt är väll 3-4 st vad jag kommer på nu, en annan som tog tillbaka bilen för att den nya ägaren trodde att bilen hade gått 37000 (dessa personer känner inte varandra så om ni frågar om de kunde "tipsa" varandra) tycker faktiskt att det är en riktigt äcklig metod att pruta på en bil som man kanske inte har råd med! och alla där ute som gör detta och som går på det borde läsa det här! | |
|
På e36 så blinkar det en punkt vid trippmätaren om intrumenthuset är bytt och inte stämmer överens med bilens riktiga mätarställning. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det finns bara ett sätt att kolla mätarställning på en BMW via BMWs databas. E36 lagrar bara mätarställning i instrumentet och kräver ingen kodning kan bytas fritt. E39 får en extra dot i trippmätaren om instrumnetet inte är inkodat ihop med ljusmodulen. Många skrönor som kommer fram här. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
E36 får också en prick om instrumenthuset är bytt. Kan ju kanske bero på årsmodell eller något iofs. Har själv en blinkande punkt på min E36 så jag frågade upp detta när jag hade in bilen för avläsning av felkoder. |
|
|
har en sån prick som kommer efter 260 eller? den lyser iallafall inte! precis som hasso säger har försökt förklara det men ingen tror på det! |
|
|
Nä pricken dyker upp i det digitala fältet mellan tripp och körsträckan om jag inte mins fel. Den blinkar alltså med ca en sekunds mellanrum. Från början störde jag mig väldigt mkt på den men nu efter några år har jag slutat tänka på att den är där. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.