AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
510

Panik! Kan inte bestämma mig för lackfirma!

Su
554
SunKi
325i -92
Nu är det panik!
Har beställt tid hos en lackfirma, som ligger bra till i pris osv.. Men nu pratade jag just med en kille som sa att han haft DÅLIGA erfarenheter av denm, att dom lackat bakluckan på hans kompis bil och att det blev skit, med rinningar och dammkorn i lacken osv. Men att hans kompis var för snäll för att säga något.

Vad ska jag göra?
Ska jag avboka tiden och boka på ett annat ställe? Eller ska jag låta dom göra jobbet, och självklart protestera om dom inte gjort ett bra jobb?

Jag ska lämna bilen där om mindre än en timme!
Hjälp, åsikter foooort!
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Kika in stället. Ser det fräscht ut samt de bilar som är klara är bra så tuta på. Är det ett skabbigt ställe med dåliga lågprisjobb skulle jag aldrig lämna min bil där. Lack är inte enkelt. Man får vad man betalar för.
Asken
Su
554
SunKi
325i -92
Hmm.. har inte kikat så noga än.. MEN, stället ligger i en gammal ladugård typ..

Skillnaden i pris är dessvärre nån tusenlapp, mot ett annat ställe..

Du tror inte på att låta dom göra om det tills det blir bra om dom gör ett dåligt jobb?

Finns ett annat ställe i närheten, som iofs såg ut att ha bättre lokaler.. men fick en dålig känsla av personalen där.. iofs, det kanske inte säger så mkt..

Katten, ångest!!!
:(
Su
554
SunKi
325i -92
Någon som har koll på vad man har för rättigheter när man lämnar in bilen på lack?
Kan ARN hjälpa mkt?
Säg till dom innan att du är extremt pedant när det gäller lackjobb så dom har lite press på sig att göra ett bra jobb.
Får du det inte på kvitto kan det bli svårt att få dom att göra om jobbet om det inte blir bra.

/Bimmerman

Länk

Sponsorer Phatmobil Projekt:
Jag själv :(( Därför ett långtidsprojekt
Su
554
SunKi
325i -92
Heh, satt JUST och tänkte på det, att jag ska säga till att jag är väldigt noga..

Självklart ska jag ha ett kvitto..
Har ett skrivet kostnadsförslag redan..

Har nog bestämt mig för att lämna den där trots allt, vem vet det kanske blir jättebra.. en sak är ju säker att jag tänker inte tolerera varken rinningar eller dammkorn i lacken..

Nu får det bära eller brista..
Nu åker jag iväg... men.., usch det känns inte roligt att lämna ifrån sig bumsen..

Tack för hjälpen..
Su
554
SunKi
325i -92
Så, nu bor bumsen på verkstaden i två veckor... bara att hoppas på ett gott resultat...

Sa till chefen där att jag är VÄLDIGT petig, så får hoppas att det blir ett bra jobb... bäst för dom det..

Måste ju kosta otroliga pengar för dom om dom får göra om ett lackjobb?
Usch ja... Har haft otur med dessa lackare... =( Kändes fel från början! Dock tror jag det var mycket bra att du sa att du va PETIG... Vilken färg blir det?

Mvh Tobbe
Su
554
SunKi
325i -92
Samma som innnan :)
Lagungrönmetallic...

Tänker INTE tolerera ett dåligt jobb, så han får hålla på tills han är färdig helt enkelt..
Su
554
SunKi
325i -92
längtar tills jag får igen den, nerlackad och allt.. *mys*

Ska snart kolla på ett par 16" AC Schnitzer fälgar också... får se om det blir dom.. hade känts bättre med ett par 17", men... han ville ha 5000:- för dom.. låter väl rätt ok om dom är i bra skick?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.