AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.400

Fixa till den "ruggliga" strukturen på trösklarna.

325ix
Hej!

Jag vet att jag läst ett gammalt inlägg om hur man fixar till den "ruggliga" strukturen på trösklar & spoiler när man bättringslackar E30, men jag hittar inte inlägget!
Hur gör man? Har för mig man körde på rostskyddsmassan med roller eller nå't sådant. Vilken roller isåfall?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Jag misstänker att det är en rost o skyddsmassa som kallas för "body" som du är ute efter, finns på sprayburk, i vitt och svart, övermålningsbar med lack efter en viss torktid. Carosol och Carlofon bodyspray är två märken som jag har står i garaget.Ger en stenskotthärdig skrynklig struktur.Används på frontspoliers ,trösklar mm

MVH
Hasso
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag skulle gissa att det är helt vanlig svart stenskottsmassa man skall använda. Detta efter att ha inspekterat kompisens 318iS -88, som skulle behöva ett lager på trösklar och skärmar. Just längst ner på framskärmen verkar vara ett utsatt ställe. BMW använder nog ett speciell metod att lägga på massan med, jag har samma sak i skärmkanterna på min E32:a upptäckte jag. Alldeles bubbligt känns det.
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Body sprayen får en apelsinskals skrynklig yta som "Hasso" säger.

//Niklas
"En riktig motor suger"
325ix
Då skall jag testa med bodyspray!

Tack!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.